Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-07-11, 00:04
Medlem
VidkunQuislings avatar
Tja!
Jag har ett par hörlurar som jag ansluter till USB, men det kommer inget ljud i dem. Dock så lyser en knapp på headsetet!
Mina datahögtalare får jag ljud ur (ansluts dock inte till USB, utan med den gröna "ljudporten") - så jag vet inte vad jag ska göra!
Man kan byta mellan högtalare och headset ibland, och ibland inte.
T.ex. det funkade tidigare idag, men inte nu. Har hållit på såhär ett bra tag nu...
Är det någon inställning? Problem med USB-portar?

Hjälp mig, snälla!
Citera
2012-07-11, 01:09
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidkunQuisling
Tja!
Jag har ett par hörlurar som jag ansluter till USB, men det kommer inget ljud i dem. Dock så lyser en knapp på headsetet!
Mina datahögtalare får jag ljud ur (ansluts dock inte till USB, utan med den gröna "ljudporten") - så jag vet inte vad jag ska göra!
Man kan byta mellan högtalare och headset ibland, och ibland inte.
T.ex. det funkade tidigare idag, men inte nu. Har hållit på såhär ett bra tag nu...
Är det någon inställning? Problem med USB-portar?

Hjälp mig, snälla!
OS?
Kan du välja hörlurarna som Output (eller liknande) i Kontrollpanelen>>Ljud?
Citera
2012-07-11, 14:56
Medlem
Gnodebs avatar
Efter att ha läst ditt inlägg TS så låter det precis som ett problem jag hade för ca sex månader sedan.
Har för mig att detta berodde på någonting i stilen med att själva mikrofonen och hörlurarna krockade och det ena slog ut det andra, och det kunde variera vilket av dem som till slut var kvar.

Är inte helt säker på hur jag löste det, men vill minnas att jag gjorde det genom att gå in i kontrollpanelen och valde någonting i stilen med "konfigurera mikrofon" och valde alternativet där mikrofontypen var en stationär som inte satt ihop med själva hörlurarna om du förstår vad jag menar.

EDIT: Jag hade också prövat att gå in i enhetshanteraren och avinstallerat drivrutinerna för porten för att sedan installera dem igen.
Citera
2012-07-11, 14:59
Medlem
Har du stationär eller bärbar? Vilket os kör du?

Jag har en bärbar med W7 och mina usbportar började flippa ur. För att lösa det tog jag ut batteriet ur datorn och väntade circus en minut, sen fungerade det.
Citera
2012-07-16, 20:27
Medlem
beegones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simoco
Har du stationär eller bärbar? Vilket os kör du?

Jag har en bärbar med W7 och mina usbportar började flippa ur. För att lösa det tog jag ut batteriet ur datorn och väntade circus en minut, sen fungerade det.

Härligt har precis samma strul jag med! ska testas! tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in