Citat:
Ursprungligen postat av PJC
10.6.8, har öppnat och kollat i vartenda skrymsle men finns ej
Då får du ladda ned OS X och installera på en USB-sticka och installera om den vägen.
Hade du haft 10.7 hade du kunnat installera om m.h.a. Lion Internetåterställning/Lions Återställningspartition alternativt Lion Skivåterställningsassistent som du kan använda för att skapa en USB-sticka med installationen. Men då din dator skeppades med 10.6(Snow Leopard) så kommer du få betala för Lion(10.7) om du vill ha det från Mac App Store för en kostnad av 229,00kr.
Jag skulle dock inte ha köpt 10.7 om jag vore i din sists. Enligt rykten släpps 10.8(Mountain Lion) inom väldigt snar framtid då golden master-versionen släpptes för 2 dagar sen, och bör betyda att 10.8 kommer väldigt snart, rykten säger 25 Juli.
Saxat från:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.457914
”
Mountain Lion kommer likt sin föregångare att säljas via Mac App Store och priset i USA är satt till 19,99 dollar. Apple har ännu inte meddelat det svenska priset, men troligtvis hamnar det någonstans mellan 150 och 200 kronor.”
Finns mer att läsa om 10.8 i länken ovan.
Edit: Jag har inte kört en ren ominstallation av mitt OS X på snart 4 år, och mitt OS X fungerar fortfarande alldeles utmärkt. Jag skulle bara köra en formatering som sista alternativ om något strulande, t.ex. ”började sega” som du uttryckte det, men vi alla är ju olika
Jag kör för övrigt 10.7, har uppgraderat varje gång.. 10.5 -> 10.6 -> 10.7, och kommer nog göra samma sak med 10.8..