Citat:
Ursprungligen postat av PJC
10.6.8, har ppnat och kollat i vartenda skrymsle men finns ej
D fr du ladda ned OS X och installera p en USB-sticka och installera om den vgen.
Hade du haft 10.7 hade du kunnat installera om m.h.a. Lion Internetterstllning/Lions terstllningspartition alternativt Lion Skivterstllningsassistent som du kan anvnda fr att skapa en USB-sticka med installationen. Men d din dator skeppades med 10.6(Snow Leopard) s kommer du f betala fr Lion(10.7) om du vill ha det frn Mac App Store fr en kostnad av 229,00kr.
Jag skulle dock inte ha kpt 10.7 om jag vore i din sists. Enligt rykten slpps 10.8(Mountain Lion) inom vldigt snar framtid d golden master-versionen slpptes fr 2 dagar sen, och br betyda att 10.8 kommer vldigt snart, rykten sger 25 Juli.
Saxat frn:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.457914
Mountain Lion kommer likt sin fregngare att sljas via Mac App Store och priset i USA r satt till 19,99 dollar. Apple har nnu inte meddelat det svenska priset, men troligtvis hamnar det ngonstans mellan 150 och 200 kronor.
Finns mer att lsa om 10.8 i lnken ovan.
Edit: Jag har inte krt en ren ominstallation av mitt OS X p snart 4 r, och mitt OS X fungerar fortfarande alldeles utmrkt. Jag skulle bara kra en formatering som sista alternativ om ngot strulande, t.ex. brjade sega som du uttryckte det, men vi alla r ju olika
Jag kr fr vrigt 10.7, har uppgraderat varje gng.. 10.5 -> 10.6 -> 10.7, och kommer nog gra samma sak med 10.8..