Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Varför ska man behöva göra det?
Sen är det inte alla som är datorexperter eller överhuvudtaget kör en webläsare som kan ändra user agent.
Poängen är att det finns inget att noja över om man delar med sig av information vilken webbläsare man använder. Det är inte personliga uppgifter som sagt och det gör dig inte mer anonym om du undanhåller den informationen, särskilt med tanke på att det går att mixtra med user agenten, så OS/webbläsarstatistik är inte direkt någon exakt vetenskap.
Citat:
Då måste du nog faktiskt förklara vad en sådan funktion skulle tillföra. (annat än nån kommunistisk kontroll av användarna)
Kommunistisk kontroll av användarna?
Du får allt förklara dig när du kommer med sådana löjliga anklagelser.
Är du för övrigt helt dum i huvudet som inte förstår vad denna funktion tillför? Kan du inte räkna ut det själv? Den gör exakt vad jag sagt att den gör: visar vilket OS och webbläsare du postade inlägget med. Det är allt. Det är inget revolutionerande och gör inte dig och andra medlemmar till bättre debattörer eller får er att via "kommunistisk kontroll" hålla er on topic. Det är ett enkelt plugin med simpel funktionalitet, varken mer eller mindre.
Citat:
[däremot skulle jag gärna se statistik över vad forumets besökare använder för OS och Webläsare lite då och då]
Det här är ju en form av detaljerad statistik, där man får se vilka inlägg som postats med vilket OS/webbläsare. Rent teoretiskt (jag vet inte hur man gör) skulle man kunna programmera om pluginet till att samla ihop statistik från alla inlägg.