2012-07-10, 13:47
Medlem
EliasAlucards avatar
Skulle vilja rekommendera Flashback's ledning att installera min nya postbit plugin:

http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=285373

Ganska kul grej, visar vilket operativsystem och webbläsare man postar med i varje inlägg. Ingen absolut nödvändighet men helt klart ökar funktionaliteten på Flashback. Tar för övrigt gärna emot programmeringstips om hur jag skall förbättra denna plugin från de kunniga.
Citera
2012-07-10, 13:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Exakt vad skulle det tillföra just flashback?

Enda jag kan tänka mig är ett fåtal poster i datordelarna där folk ber om hjälp/råd/tips utan att berätta vad de kör för OS och dessutom har placerat tråden fel.
Citera
2012-07-10, 13:51
Medlem
alroberts avatar
Ser inte att det skulle vara så intressant, issåfall tycker jag att kön skulle visas om man vill, mycket folk man inte kan komma underfund med om det är hane eller hona.
Citera
2012-07-10, 13:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Skulle vilja rekommendera Flashback's ledning att installera min nya postbit plugin:

http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=285373

Ganska kul grej, visar vilket operativsystem och webbläsare man postar med i varje inlägg. Ingen absolut nödvändighet men helt klart ökar funktionaliteten på Flashback.
Skulle du kunna utveckla den biten?

För övrigt så är det ingen på FB som har med att göra vilket OP-system eller webbläsare jag använder.
Citera
Moderator
^Eazs avatar
Varför vill jag dela med mig av den informationen när jag postar på Flashback?
Citera
Medlem
Jag ställer mig också frågande.

På vilket sätt skulle det öka funktionaliteten egentligen?
Citera
2012-07-10, 13:54
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Exakt vad skulle det tillföra just flashback?

Enda jag kan tänka mig är ett fåtal poster i datordelarna där folk ber om hjälp/råd/tips utan att berätta vad de kör för OS och dessutom har placerat tråden fel.
Tillföra och tillföra... det är mer som en kul grej, ingen absolut nödvändighet som sagt. Det är mer ett intressant tillägg som visar vilket operativsystem och webbläsare du använde när du skrev just det inlägget den dagen och det året. Man använder ju inte alltid samma OS/webbläsare. Dessutom kan det vara bra att veta om medlemmen ifråga postar från mobilen så att man kan ha överseende med att inlägget inte är det längsta eller mest välstavade osv (jobbigare att skriva via mobil).
Citera
2012-07-10, 13:54
Medlem
BigFatCones avatar
Jag kan nog gå händelserna i förväg och lova att om nånting som det här skulle implementeras så skulle det vara in house-utvecklat.
Citera
2012-07-10, 13:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tillföra och tillföra... det är mer som en kul grej, ingen absolut nödvändighet som sagt. Det är mer ett intressant tillägg som visar vilket operativsystem och webbläsare du använde när du skrev just det inlägget den dagen och det året. Man använder ju inte alltid samma OS/webbläsare. Dessutom kan det vara bra att veta om medlemmen ifråga postar från mobilen så att man kan ha överseende med att inlägget inte är det längsta eller mest välstavade osv (jobbigare att skriva via mobil).

Information som inte tillför andra användare ett skit. Vidare tror jag att det är försvinnande få som bryr sig om vilken browser dom använde när dom postade det där inlägget för 3 år sen.
Citera
2012-07-10, 13:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Dessutom kan det vara bra att veta om medlemmen ifråga postar från mobilen så att man kan ha överseende med att inlägget inte är det längsta eller mest välstavade osv (jobbigare att skriva via mobil).
Enklare och mer välkommen lösning på det.
Tillåt dubbla signaturer.
En mobil och en vanlig sedan bestäms det i inställningar vilken signatur som ska användas och lagras i cookies.

Det ska fan inte synas vad jag postar med i övrigt iaf.
Vill jag meddela det så skriver jag det i inlägget om det är relevant.
Citera
2012-07-10, 13:59
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Varför vill jag dela med mig av den informationen när jag postar på Flashback?
Om du är paranoid över att någon skulle bry sig om vilken webbläsare du använder (det är inte direkt personuppgifter vi snackar om här) så kan du alltid använda någon user agent modifierare.

https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/user-agent-switcher/

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan nog gå händelserna i förväg och lova att om nånting som det här skulle implementeras så skulle det vara in house-utvecklat.
Bara onödigt extraarbete, när detta plugin redan är färdigt

Men om Flashback vill använda en egen variant så fungerar det bra för min del också.

Citat:
Information som inte tillför andra användare ett skit.
Du, detta är viktigt!

http://en.wikipedia.org/wiki/Browser_wars

Citat:
Vidare tror jag att det är försvinnande få som bryr sig om vilken browser dom använde när dom postade det där inlägget för 3 år sen.
Nja, detta är ett populärt plugin (inte just min variant då jag laddade upp den inatt) på de forum där det finns.

Tycker helt klart det bör göras åtminstone en poll för att se om denna funktion bör användas av Flashback eller ej.
Senast redigerad av EliasAlucard 2012-07-10 kl. 14:05.
Citera
2012-07-10, 14:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Bara onödigt extraarbete, när detta plugin redan är färdigt

Men om Flashback vill använda en egen variant så fungerar det bra för min del också.
Känns lite som att spotta på regel 1.06.
Citat:
Du, detta är viktigt!

[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Browser_wars[/url
Vem, förutom fanboys då, bryr sig? På riktigt alltså.
Citat:
Nja, detta är ett populärt plugin (inte just min då jag laddade upp den inatt) på de forum där det finns.
Bara för att det är populärt att använda så betyder det inte att det är populärt att det används.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in