2012-07-10, 10:56
Medlem
Muppers avatar
Hej!

Har en volvo v70 -00 men det är ett par lampor som bekymrar mig.

Först så är det motorelektronikslampan, när man kopplar ur batteriet och sedan sätter in den igen så släcks lampan men efter någon mil tänds den igen.

Sedan så har vi mätaren för kylarvätskan som lyser trots att den är välfylld.

Är de bara ett par plastbitar som jävlas?
Citera
2012-07-10, 12:40
Medlem
fragens avatar
skulle tro att motorlampa lyser pga av främre labdasond, är inte speciellt ovanligt. men för att vara helt säker skulle du läst av bilen på någon verkstad,
sen glykolproblemet skulle jag gissa på givaren i behållaren, inte heller så ovanligt men testa att koppla bort givaren och brygga kontakten med ett gem eller en kabelbit och kolla om lampan slocknar.
Citera
2012-07-10, 13:16
Medlem
Som fragen skriver, börja läs av felkoder då har du något att börja med..
Citera
2012-07-11, 22:17
Medlem
Muppers avatar
Tack för svaren, skall kolla upp vad det kostar att få bilen avläst på verkstad. Kontot tömdes rätt rejält när jag köpte den.

Läsa av felkoder har jag ingen aning om hur man gör, men får kolla upp detta också. Dock så gick bilen igenom besiktningen för ett par månader sedan utan problem. Förra ägaren sa att det inte var några felkoder men man kan ju aldrig lita på begagnat...
Citera
2012-07-11, 23:08
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Tack för svaren, skall kolla upp vad det kostar att få bilen avläst på verkstad. Kontot tömdes rätt rejält när jag köpte den.

Läsa av felkoder har jag ingen aning om hur man gör, men får kolla upp detta också. Dock så gick bilen igenom besiktningen för ett par månader sedan utan problem. Förra ägaren sa att det inte var några felkoder men man kan ju aldrig lita på begagnat...
Kostar allt mellan 3-800kr. Välj någon som har VIDA. Det är Volvos egna system.
Men med en gammal bil är en investering av Biltemas felkodsläsare helt ok.
Den jag köpte blev snart betald. Nackdelen är att den inte klarar allt o läser inte heller lagrade koder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in