2013-07-14, 17:14
Medlem
EffeCts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Hittar du inget bättre jobb i så fall? Menar inget illa, utan ja du förstår.

Varför är "säljarna" på Elgiganten alltid så påstridiga? Är det pga kraven ni har på er?

Jag tänkte bara jobba där ett tag, var först tanken. Men jag tycker det är så otroligt roligt att gå till jobbet varje dag och finner det aldrig tråkigt eller speciellt jobbigt. Detta är bra mycket viktigare för mig än ett arbete med mer lön som är tråkigt.

Visst har vi krav, men har ju alla någonstans. Påstridigheten är en del jobbet som säljare, men samtidigt för att hjälpa kunden. Så många gånger kunder tror att man snackat skit och är oärlig när man pekar på tvättmaskinen för 1500:- mer och försöker säga att denna passar dina behov bättre!.
Citera
2013-07-18, 02:20
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffeCt
Startlönen ligger på 106.79:- (ören hit och dit); lägsta lön enligt kollektivavtal.
* 1 år är lönen 106.79:-/h
* 2 år 109:-/h
* 3 år+ ~112:-/h
Så vet jag att de första 3 åren är i alla fall.

Jag jobbar också på Elgiganten! Har efter 1 år nu ~115kr/h och är 20 år?
Citera
2013-07-18, 18:58
Medlem
EffeCts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Jag jobbar också på Elgiganten! Har efter 1 år nu ~115kr/h och är 20 år?

Stämmer bra, det var mina siffror som var ouppdaterade.
Citera
2013-07-19, 22:48
Medlem
Bagheeeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clap
Trodde att Media Markt körde på provision. Varje gång man frågar någon om hjälp, och när man sen bestämmer sig för en vara,(i mitt fall ett headset) så tar biträdet ofta saken man ska köpa, går till en dator, matar in massa information, ger en ett papper och sen skickar dem en vidare till kassan. Varför gör dem på detta viset då ?

Detta händer dock inte på elgiganten.

För att även om de inte har provision så är det ett säljyrke, med andra ord så måste de sälja då det förs statistik. Säljer dem dåligt finns det alltid andra som är hungriga.
Citera
2013-11-07, 06:21
Medlem
Tjena!

Har jobbat på både Elgiganten och Media Markt samt On Off..

Kan säga att Media Markt i Kristianstad lurade sina anställa rent ut sagt!
Blev lovad julbonus som jag aldrig fick, jobbade minst 1 timme övertid varje dag jag aldrig fick betalt för.
Deras personalpolitik är den sämsta jag någonsin varit med om!
Hörde en skräckhistoria om en kille som fick sparken pga cheferna hittade på en historia om honom.

Hade ut mellan 18-20 tusen.

Mvh
R!
Citera
2013-11-07, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubarRobban
Tjena!

Har jobbat på både Elgiganten och Media Markt samt On Off..

Kan säga att Media Markt i Kristianstad lurade sina anställa rent ut sagt!
Blev lovad julbonus som jag aldrig fick, jobbade minst 1 timme övertid varje dag jag aldrig fick betalt för.
Deras personalpolitik är den sämsta jag någonsin varit med om!
Hörde en skräckhistoria om en kille som fick sparken pga cheferna hittade på en historia om honom.

Hade ut mellan 18-20 tusen.

Mvh
R!

Hur mycket helgjobb/övertid inkluderar det då?
Citera
2013-11-07, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Hur mycket helgjobb/övertid inkluderar det då?

Med tanke på att jag jobbade övertid 1 timme varje dag jag aldrig fick betalt för så var det en hel del övertid..
Jobbade 2 fulla helger i månaden tex.

Är man en bra säljare så rekommenderar jag ett jobb där man har provision + fastlön om inte funkar säkert de stora elektronik-kedjorna bra.. Men deras personalpolitik är desto sämre!
Citera
2013-11-07, 09:16
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
samt att hon ær nån sorts ledare.

"Nån sorts"...

Det är rätt betydelsefullt för lönen om man är en ledare eller inte.
Citera
2013-11-22, 08:51
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
"Nån sorts"...

Det är rätt betydelsefullt för lönen om man är en ledare eller inte.

En avdelningsledare på Elgiganten tjänar typ 1000-2000kr mer i månaden, så är ju inte direkt något extremt. Då får de inte betalt för något övertid heller, de brukar väl dock alltid gå hem tidigare haha!
Citera
2013-11-22, 10:16
Medlem
lousys avatar
Citat:
En avdelningsledare på Elgiganten tjänar typ 1000-2000kr mer i månaden, så är ju inte direkt något extremt.

Nej, men det beror ju på att lönerna generellt inte är särskilt extrema där. Däremot är det ju en fantastisk merit att ha på sitt CV (samtidigt som jag inte skulle spotta på 1000-2000kr extra i månaden) och det kan ju i sin tur leda till bättre lön någon annanstans.
Citera
2013-11-22, 18:28
Medlem
Biggless avatar
Citat:
En avdelningsledare på Elgiganten tjänar typ 1000-2000kr mer i månaden, så är ju inte direkt något extremt. Då får de inte betalt för något övertid heller, de brukar väl dock alltid gå hem tidigare haha!

De får även årsbonus som kan ligga på mellan 60-100 tusen. Självklart om varuhuset går bra. En avdelningsledare på Elgiganten tjänar rätt bra faktiskt

Sen som säljare så tjänar man också rätt bra. Räknar man in att jobba en helg blir som att jobba 4 vanliga dagar dubbel lön och 10 timmar = 40 timmar Plus all extra ob och provision för att sälja abonnemang och liknande så kan man lätt få ut 25-30 skattat och klart
Senast redigerad av Biggles 2013-11-22 kl. 18:30.
Citera
2013-11-22, 18:34
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
De får även årsbonus som kan ligga på mellan 60-100 tusen. Självklart om varuhuset går bra. En avdelningsledare på Elgiganten tjänar rätt bra faktiskt

Eh, knappast att en avdelningsledare får 60-100k i bonus.

Dock får man ju bonus men det räknas ut på en 2 månaders period och max man kan få är 10.000kr. Detta gäller säljare+avdelningsledare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in