Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Låter mer som att det var du som råkade komma i kontakt med en moderator i dålig dager. De gånger jag varit i kontakt med moderatorer via PM brukar jag få bra respons, förutsatt att jag har underlag för det jag vill se gjort (t.ex motivera redigering i efterhand). Kika i Aktuella Brott och Kriminalfall-forumet också, brukar ofta tillkomma "Länk till sammanställning" av moderatorer, brukar inte behövas "godkännande" av TS i fråga heller.
Det är skillnad på redigering och redigering, en moderator som går med på att ta bort någonting i ett inlägg i efterhand på en användares begäran gör enligt min mening fel när motiveringen är att användaren som skrev det, av personliga skäl, inte vill att det ska stå kvar. Ändringar/tillägg som motiveras av trådens syfte i sig är en annan sak, t.ex. sammanställningslänkarna du ger som exempel eller FAQ-trådar, guider och liknande. D.v.s. ändringar som tillför någonting och i praktiken kan begäras av vem som helst är ok, ändringar som tar bort någonting för att en enskild användare inte vill stå för det denne skrev eller annars väsentligt förändrar inläggets mening/innehåll (övertydligt exempel: En tråd som frågar "Hur gammal man var du när du gick på bio första gången?" och som får ett antal svar där trådskaparen sen vill ändra frågan till "Hur gammal var den yngsta du haft sex med?") är inte ok.
Nu kan man ju tycka att det subjektivt sett skulle vara ok att ta bort vissa saker som skrivs in av misstag och som kan få stora konsekvenser för den som skrev det helt enkelt för att det är synd om den det drabbar men objektivt sett så är alla sådana möjligheter till att kringgå regler i grunden dåliga eftersom alla enskilda situationer, eller speciellt många sådana ö.h.t., aldrig kommer att vara "självklara" vilket öppnar för osäkerhet, inkonsekvens, o.s.v.
Om nu 60 minuter inte räcker för att man ska hinna rätta till sitt inlägg, varför skulle då 12, 38, 143, o.s.v. minuter extra räcka? Man kan hitta på alla möjliga upplägg som är mer eller mindre väl motiverade på olika sätt, i slutändan så är det en del av Flashbacks profil att du som användare förväntas tänka först och klicka på "Skicka svar" sen, misslyckas man med detta så pass konsekvent att man upplever editeringsfönstret som ett hinder så har man helt andra problem som knappast kan lösas av att man förlänger tiden för editeringar.