2012-07-08, 01:02
Medlem
zybertronx01s avatar
Köpte nyligen 5 st "Instant Cold Packs" ihopp att dom skullle innehålla ammonium nitrat. upptäckte att det stod att denna produkt innehöll Urea. Är detta ett ämne som skulle kunna fylla AN:s funktioner vid en bomb? Om det skulle funka, vilken sorts bomb, fukta med disel eller på något annat sätt? Tack
Citera
2012-07-08, 01:09
Medlem
GalFisks avatar
Urea exploderar inte. Jag vet inte om det kan användas till nåt annat nyttigt.
Ett sätt att testa vad du har är att blanda med NaOH och droppa på vatten. Har du AN bildas ammoniak, med urea händer inget.
Citera
2012-07-08, 01:12
Medlem
zybertronx01s avatar
Okej Tack för svaret. Men skulle någon kunna ödsla 5 sekunder av sitt liv till att skriva vart man kan köpa/skaffa kno3 ifrån. HAr blivit Nekad på granngården för att jag är en privat person. Har även inget ställe som säljer från akvaributik här. Ps Bor i Östersund
Citera
2012-07-08, 03:02
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zybertronx01
Okej Tack för svaret. Men skulle någon kunna ödsla 5 sekunder av sitt liv till att skriva vart man kan köpa/skaffa kno3 ifrån. HAr blivit Nekad på granngården för att jag är en privat person. Har även inget ställe som säljer från akvaributik här. Ps Bor i Östersund
kno3 är salpeter om jag har rätt? köp på ica du hittar i krydhyllorna kostar 5kr typ en paket vet inte hur många gram det är.
Citera
2012-07-08, 11:56
Medlem
zybertronx01s avatar
Detta borde ALLA på flashback snart veta! "Salpeter" på ica är inte kno3. Det är Natrium NItrat. Det smakar salt=saltinnehåll.
De jag söker är kno3= KaliumNitrat inte NatriumNitrat. Förstår du?
Citera
2012-07-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zybertronx01

Du har PM
Citera
2012-07-09, 18:42
Medlem
skunkjobbs avatar
Urean kan du blanda ut med en hel del vatten och ha som gödning på gräsmattan eller något annat du vill gödsla. Salpeter kan du köpa här: http://www.pyroshop.org/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in