2012-07-07, 22:18
Medlem
SnabbaStigs avatar
För 3 dagar sedan fick jag min xperia S som jag beställt från Telia med 24 månaders bindningstid.
Efter 2 dagar märkte jag direkt att det här skulle kosta mig och att jag redan måste betala 91kr för några vanliga samtal till mina vänner som endast har Tele2 i stort sett.
Nu skulle jag mycket hellre vilja byta till Tele2 och köpa samma lur från deras nätbutik istället. Problemet är att jag nu redan som sagt har öppnat paketet och börjat använda mobilen de här 3 dagarna och jag har även nyttjat deras Spotify Premium i 12 månaders erbjudande som ingick med luren och fick de hörlurarna som jag även också börjat använda sen igår. Jag har alltså hunnit börja nyttja hela paketet kan man säga.

Jag undrar nu ifall det ändå är möjligt med tanke på att jag hörde något om att man hade 14 dagar på sig att kunna ångra sig. Fast går det ändå att göra även fast jag har öppnat paketet och redan börja använda mobilen?

värt att nämna: Beställde den från ett Mercernat (CSN) erbjudande som då tog mig vidare till Telias hemsida.
Senast redigerad av SnabbaStig 2012-07-07 kl. 22:21.
Citera
2012-07-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnabbaStig
För 3 dagar sedan fick jag min xperia S som jag beställt från Telia med 24 månaders bindningstid.
Efter 2 dagar märkte jag direkt att det här skulle kosta mig och att jag redan måste betala 91kr för några vanliga samtal till mina vänner som endast har Tele2 i stort sett.
Nu skulle jag mycket hellre vilja byta till Tele2 och köpa samma lur från deras nätbutik istället. Problemet är att jag nu redan som sagt har öppnat paketet och börjat använda mobilen de här 3 dagarna och jag har även nyttjat deras Spotify Premium i 12 månaders erbjudande som ingick med luren och fick de hörlurarna som jag även också börjat använda sen igår. Jag har alltså hunnit börja nyttja hela paketet kan man säga.

Jag undrar nu ifall det ändå är möjligt med tanke på att jag hörde något om att man hade 14 dagar på sig att kunna ångra sig. Fast går det ändå att göra även fast jag har öppnat paketet och redan börja använda mobilen?

värt att nämna: Beställde den från ett Mercernat (CSN) erbjudande som då tog mig vidare till Telias hemsida.

Jag tror att du ska kunna göra det, i och med att man har 14 dagars ångerrätt.
Citera
2012-07-07, 22:32
Medlem
SnabbaStigs avatar
även ifall man har börjat använda luren alltså? Okej då bör de alltså inte ha någon anledning för att avslå min förfrågan när jag ringer kundtjänsten imorgon?
Citera
2012-07-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnabbaStig
även ifall man har börjat använda luren alltså? Okej då bör de alltså inte ha någon anledning för att avslå min förfrågan när jag ringer kundtjänsten imorgon?

Osäker, men ring för att vara på den säkra sidan. Brukar vara lättast så. Hoppas att det löser sig
Citera
2012-07-07, 22:59
Medlem
EckiEckis avatar
Eftersom du beställdet via internet så gäller distansköplagen och distansavtalslagen. Du kan exempelvis hänvisa till ARN 2010-3377

Edit: Jag bommade att TS faktiskt skrev hur han beställde den.
Senast redigerad av EckiEcki 2012-07-07 kl. 23:09.
Citera
2012-07-08, 13:41
Medlem
stelexs avatar
Det är kört, iom att både abonnemang och telefon är använt plus att TS själv beställt.
Citera
2012-07-08, 14:51
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Det är kört, iom att både abonnemang och telefon är använt plus att TS själv beställt.

Fel. Läs inlägg #5 och kolla upp den källhänvisningen.
Citera
2012-07-08, 17:07
Medlem
EckiEckis avatar
Jag tycks ha missuppfattat det du skrev i ditt ursprungsmeddelande.

Jag läste först "Problemet är att jag nu redan som sagt har öppnat paketet och börjat använda mobilen" och tolkade det som om att du använt mobilen med något annat abb. Nu såg jag dock "Jag har alltså hunnit börja nyttja hela paketet kan man säga." Innebär att du dessutom använt abbonnemanget?

Om så är fallet så hamnar du i en tråkigare sits. Du kan hävda ångerrätt på mobilen, men inte på abbonnemanget.

Jag beklagar mitt felaktiga uttalande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in