Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-07, 17:44
  #1
Medlem
Ja som rubriken lyder.
jag hade tänkt köpa grejer från Indonesien och jag letar efter det bästa sättet att skicka pengar på.

jag vill helst ha lite säkerhet på pengarna för att det rör sig om ganska mycket 15 k. Men Paypal verkar riktigt dyrt med tanke på att de tar en procent av det man skickar (om jag förstått rätt)

är det något annat sätt som ni brukar använda er av ? typ western union eller så ?

tacksam för svar!
Citera
2012-07-07, 17:47
  #2
Medlem
DinoOrtolanis avatar
Vad har du hittat i Indonesien som inte finns i andra länder ? dela med dig.
Citera
2012-07-07, 17:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoOrtolani
Vad har du hittat i Indonesien som inte finns i andra länder ? dela med dig.

haha! fälgar till min bil
Citera
2012-07-07, 18:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaman
Ja som rubriken lyder.
jag hade tänkt köpa grejer från Indonesien och jag letar efter det bästa sättet att skicka pengar på.

jag vill helst ha lite säkerhet på pengarna för att det rör sig om ganska mycket 15 k. Men Paypal verkar riktigt dyrt med tanke på att de tar en procent av det man skickar (om jag förstått rätt)

är det något annat sätt som ni brukar använda er av ? typ western union eller så ?

tacksam för svar!
Jag har hört att MoneyGram är billigt, palitligt och snabbt. Kan vara värt att kolla in.
Citera
2012-07-07, 18:33
  #5
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaman
haha! fälgar till min bil
Har själv bott i Indonesien och det är riktigt svårt att hitta kvalitet. Vad är så speciellt med fälgarna?
Citera
2012-07-07, 18:58
  #6
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Har själv bott i Indonesien och det är riktigt svårt att hitta kvalitet. Vad är så speciellt med fälgarna?

Antagligen 4st pirat-fälgar till ett underpris gentemot svenska marknaden?
Men du har rätt. Antagligen billigare att beställa från Indien.
Citera
2012-07-07, 19:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Antagligen 4st pirat-fälgar till ett underpris gentemot svenska marknaden?
Men du har rätt. Antagligen billigare att beställa från Indien.

exakt. plus att de fälgarna går inte att få tag i om man inte ska ha det riktiga originalet som kostar 40 k

med det menar jag att det finns företag som gör kopior på dom i Europa (förmodligen samma skit) men de kan inte leverera mina mått..
Citera
2012-07-07, 21:06
  #8
Medlem
Men hur som hälst, är där någon som har några mer förslag så hade jag varit glad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback