• 1
  • 2
2012-08-17, 06:37
Medlem
Madurolinjen är tyvärr ganska ointressant för de flesta!

Piramides är dock eftertraktade om de är äkta. Är det den allra senaste releasen, Piramides Extra, eller Edicion Limitada från något av åren 2001 eller 2006? (Om det står 2010 på dem är de tyvärr fake - en av de vanligare fejkcigarrerna!)
Citera
2012-08-19, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Madurolinjen är tyvärr ganska ointressant för de flesta!

Piramides är dock eftertraktade om de är äkta. Är det den allra senaste releasen, Piramides Extra, eller Edicion Limitada från något av åren 2001 eller 2006? (Om det står 2010 på dem är de tyvärr fake - en av de vanligare fejkcigarrerna!)

Det står bara Piramides på lådan vad jag kan se. Hoppas verkligen inte detta innebör att man blivit blåst, eller vad tror du? Kan det hända att de inte skriver ut betäckningen på förpackningen? På Maduron står det iaf Genios nånting..

Skattemärke, certifikat och kvitto fick jag ju med mig också. Kan de vara så luriga att de säljer falska cigarrer i butik rent av? Smakar mumma gör den ju, men konstigt att jag inte kan hitta betäckningen piramidesen eller?
Citera
2012-08-19, 17:52
Medlem
Det låter lite illavarslande!

Kan du lägga upp bilder någonstans på lådan så man ser sigillets placering och märkningen i botten (datum och kod för fabrik) samt närbilder på cigarrerna och deras gördlar?

Tillägg:
Ja, det finns tyvärr risk för fakecigarrer även över disk på Kuba. Håller man sig till de största La Casa Del Habanos på de välkända adresserna samt i de största hotellen så är risken väldigt liten men jag har hört om skumma saker till och med i butiken på Partagásfabriken!
Senast redigerad av Crazy Swede 2012-08-19 kl. 17:57.
Citera
2012-08-19, 19:10
Medlem
Jag kan även hjälpa dig på traven med bilder på äkta pirámides från Cohiba:

Pirámides Extra (enligt uppgift inte släppta än!?)
Edición Limitada 2006
Edición Limitada 2001
Citera
2012-08-19, 20:26
Medlem
Man kan bara lägga upp länkar här vad jag se, insåg jag efter att jag tagit en massa bilder.. Om du ger mig din mailadress på privat meddelande så skickar jag över dom. Schysst att du hjälper till!
Citera
2012-09-04, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenSven12
Sant! Det är ju ingen jättelager jag sitter på men eftersom den störta humidoren jag hittade tog max 50 cigarrer, tyckte jag att det var ett ganska maxat lager jag hade. I alla fall för novis

Hur som helst hade jag hoppats att mina ca 5000 kr snabbt skulle bli ca 10 000, med min väns löften om 200 kr/ cigarr :/

Men visst, det är ju ingen större skada skedd om ingen vill köpa.

Jag köpte en låda piramides och en låda maduro (som grannen sa skulle vara de bästa). Tillsammans kostade dessa drygt 700 dollar. Minns inte exakt men har för mig att maduran var dyrare. 350 per låda var alltså en gissning plus minus 20-30 dollar.

Tack för att du engagerar dig förresten blir nog helst av med dom ändå så min fråga om säljkanaler består

Är det Cohiba Maduro 5 som du har eller?
I en europeisk näbutik jag nyttjar går en låda med sådana för 490$, kan ju vara bra att veta för benchmarking om du vill sälja.
Citera
2012-09-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Är det Cohiba Maduro 5 som du har eller?
I en europeisk näbutik jag nyttjar går en låda med sådana för 490$, kan ju vara bra att veta för benchmarking om du vill sälja.
Allt var tyvärr fakecigarrer!
Citera
2012-09-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Allt var tyvärr fakecigarrer!

Jaha... MEN, då är det ju bara att röka på utan att fundera på annat! Det är positivt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in