2012-07-07, 16:05
Medlem
Hej,
finns det någon som fått medicinen Nardil? Personliga erfarenheter? Ska nämligen snart börja med den själv och vill veta lite mer om den....Det är ett oregistrerat preparat i Sverige...
Citera
2012-07-07, 18:16
Medlem
Veeoons avatar
Det är en antideppressiv av MAOI-typen. Den används mycket så det är inget nytt okänt preparat. Du kommer få hålla dig borta från vissa typer av mat under behandling. Biverkningar liknar dom som man får av liknande preparat (uppenbarligen )
Citera
2012-07-11, 00:43
Medlem
hydracrucibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Det är en antideppressiv av MAOI-typen. Den används mycket så det är inget nytt okänt preparat. Du kommer få hålla dig borta från vissa typer av mat under behandling. Biverkningar liknar dom som man får av liknande preparat (uppenbarligen )

För att vara mer specifik; Det är en icke-selektiv MAOI som hämmar återupptagningen av Katekolaminer, serotonin och aminosyror,
och vad man verkligen ska hålla sig borta ifrån är Ost och droger som kan öka på Katekolaminer och serotonin då det kan leda till tråkigheter.
Men följer man en normal diet och håller sig borta ifrån ostburgare och dylika ost-rika produkter så klarar man sig bra.

Utomlands så är MAOIs väl använda bland de som supplementerar med nootropics och kognitivt förbättrande droger, så en sådan drog är varken egentligt farlig eller konstig.
Och visstja värt att nämna, MAOIs ökar som sagt på flera hjärnkemikalier, vilket orsakar en kognitiv förbättring, inte ökad intelligens, men förbättrad, säg snabbare tankeverksamhet och förbättrat minne, men det är högst individuellt.
Om du söker på "Maoi experiences" på Google så finner du relevanta siter och diskussioner,
då MAOIs brukar ha olika effekter, men själva "huvudeffekterna" brukar vara lika varandra.
Citera
2012-07-11, 01:22
Medlem
Tuffluffs avatar
Minns en US sida där en privatperson lagt ner mycket tid på att finna bra meds, han rek var klonezepam + nardil.
Citera
2012-07-12, 20:30
Medlem
Tack för svar men är det någon som har personliga erfarenheter av den här medicinen? skulle vara intressant och höra om hur effektiv den är? Ska tydligen vara jätte bra mot ångest..
Citera
2012-07-14, 03:38
Medlem
swaydizzles avatar
Denna skickar vi till psykiatrin.

Alternativ medicin -> Psykofarmaka

MVH //mod
Citera
2012-07-14, 09:55
Medlem
Hur fick du den utskriven? Jag har hört om folk med flera självmordsförsök bakom sig och dålig effekt av annan medicin som ändå blir nekad MAOI preparat eftersom "de är farliga".
Citera
2012-07-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akina
Hur fick du den utskriven? Jag har hört om folk med flera självmordsförsök bakom sig och dålig effekt av annan medicin som ändå blir nekad MAOI preparat eftersom "de är farliga".

Det gäller nog att komma till rätt läkare som är villig att skriva ut den, sedan måste läkemedelsverket också godkänna det. Jag var väll rätt övertygande och sa att det var det ända allternativet jag kunde tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in