2012-07-07, 15:24
Medlem
Hejsan!
Jag skulle vilja se patadise hotel på tv3play.dk men de har spärrat Sverige.
Någon som vet hur man kan bypassa det?
2012-07-07, 15:26
Medlem
Sök efter en proxy/vpn-tjänst, förslagsvis med ett danskt ip-nummer.
2012-07-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Sök efter en proxy/vpn-tjänst, förslagsvis med ett danskt ip-nummer.

Är inte så hemma på det här så om någon vet vad man ska köra för program/hur man ska göra så är jag väldigt tacksam för svar!
2012-07-07, 15:58
Medlem
När du är uppkopplad på nätet har du (eller snarare din dator/router) ett ip-nummer som din internetleverantör ger dig. Tv3play.dk kan se att du sitter i Sverige genom att kolla ditt ip-nummer och då får du ingen tillgång till deras tjänst.

Du måste alltså ha ett ip-nummer som kan härledas till Danmark (eller andra länder som Tv3play.dk accepterar). Det kan du få genom att köpa en VPN-tjänst som ger dig ett danskt ip-nummer. Du kopplar upp dig via denna när du vill kolla på Tv3play.dk, och vips sitter du i Danmark med ett danskt ip-nummer.

En sådan tjänst är overplay.net. Det kostar pengar och just den har jag ingen erfarenhet av, men har förstått att du kan välja bland ett otal länder, bland annat Danmark. Det finns säkert andra tjänster också som ger dig ett danskt ip-nummer.

Det finns en risk att Tv3play.dk inte accepterar anslutningar med ip-nummer som kan härledas till VPN-tjänsten trots att det är ett danskt ip-nummer. Men det är inte så sannolikt.

Det finns gratis alternativ också. Googla efter "Proxy ip" så hittar du. Men de funkar sällan bra.

(Tant Edit editerar)
Hittade förresten den här tråden där samma sak diskuteras: https://www.flashback.org/t1892889
Senast redigerad av Enkelfnutt 2012-07-07 kl. 16:04.
2012-07-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
När du är uppkopplad på nätet har du (eller snarare din dator/router) ett ip-nummer som din internetleverantör ger dig. Tv3play.dk kan se att du sitter i Sverige genom att kolla ditt ip-nummer och då får du ingen tillgång till deras tjänst.

Du måste alltså ha ett ip-nummer som kan härledas till Danmark (eller andra länder som Tv3play.dk accepterar). Det kan du få genom att köpa en VPN-tjänst som ger dig ett danskt ip-nummer. Du kopplar upp dig via denna när du vill kolla på Tv3play.dk, och vips sitter du i Danmark med ett danskt ip-nummer.

En sådan tjänst är overplay.net. Det kostar pengar och just den har jag ingen erfarenhet av, men har förstått att du kan välja bland ett otal länder, bland annat Danmark. Det finns säkert andra tjänster också som ger dig ett danskt ip-nummer.

Det finns en risk att Tv3play.dk inte accepterar anslutningar med ip-nummer som kan härledas till VPN-tjänsten trots att det är ett danskt ip-nummer. Men det är inte så sannolikt.

Det finns gratis alternativ också. Googla efter "Proxy ip" så hittar du. Men de funkar sällan bra.

(Tant Edit editerar)
Hittade förresten den här tråden där samma sak diskuteras: https://www.flashback.org/t1892889

Skaffade Overplay och det fungerade!
2012-07-07, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvingad
Skaffade Overplay och det fungerade!
Härligt

Då har jag gjort lite nytta idag.

(Tant Edit är i farten igen)
Man måste vara medveten om att en sådan här tjänst gärna blir en flaskhals och att hastigheten/bandbredden i olyckliga fall kan bli en bråkdel av den vanliga. Men jag hoppas det räcker till för att du ska kunna kolla på TV3play.dk utan hackande.
Senast redigerad av Enkelfnutt 2012-07-07 kl. 17:13.
2012-07-07, 22:46
Medlem
qrizzes avatar
finns massvis med liknande trådar

Tråd låst

//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in