2012-07-08, 13:28
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
Jag fick orgasm när jag födde mina barn. Det var ingen njutning inblandad där kan jag lova dig. Det är en kroppslig funktion, en reflex.
Här har du förklarat hela frågeställningen i tråden. Orgasmen är en reflex, den reflexen kan utlösas av stegrande njutning men också av stimulation som inte upplevs som njutningsfull.

Att viljemässigt försöka framkalla reflexen kan ha motsatt verkan, vilket kan vara en ond cirkel några kvinnor hamnar i. Om de då får samma stimulation utan att tänka på orgasmen kan reflexen utlösas.
Citera
2012-07-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaPuffan
Möjligtvis utlösning, knappast orgasm. Iaf...

Läste om en kvinna som skrev detta ungefär.

Hon levde i frankrike och träffade där en man som hon tyckte lite synd om eftersom han hade ingenstans att bo. Så på något vis lät hon honom bo hos henne i några veckor tills han hittade någonstans att bo. Hon sade tydligt att hon absolut inte ville ha något sånt med honom och göra, och hon uttryckte även att hon absolut inte fann honom attraktiv.

Denna kille fick för sig att sexa med henne så han kom helt enkelt närmre henne och visade vad han ville. Hon gjorde motstånd men killen hade enligt henne något lugn i sitt kroppspråk och tog bara över situationen och genomförde samlaget emot hennes vilja.

Detta slutade med att hon fick sitt livs första orgasm och inledde därefter en relation med mannen i fråga som kretsade runt sex.

Sjuk att hennes första orgasm kom vid en våldtäkt, fastän hon säkert haft sex med massor av killar innan detta som hon själv ville ligga med.

Låter som ett evolutionärt utvecklat beteende eller reaktion för att bespara sig från att bli mördad av sin våldtäktsman. Har läst om detta i en artikel som tog upp våldtäksoffer i krig. De som inte föll för detta blev ju såklart dödade, de som föll för våldtäksmannen kunde såklart överleva, reproducera och föra vidare sina gener.

Kvinnor är alltså många gånger utvecklade för att bli våldtagna, det är väldigt hemskt att skriva det men så är sanningen. That's evolution for ya!
Citera
2012-07-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesfemma
Låter som ett evolutionärt utvecklat beteende eller reaktion för att bespara sig från att bli mördad av sin våldtäktsman. Har läst om detta i en artikel som tog upp våldtäksoffer i krig. De som inte föll för detta blev ju såklart dödade, de som föll för våldtäksmannen kunde såklart överleva, reproducera och föra vidare sina gener.

Kvinnor är alltså många gånger utvecklade för att bli våldtagna, det är väldigt hemskt att skriva det men så är sanningen. That's evolution for ya!

Samma gäller ju för män. De kan också "lekadöd" om de misshandlas eller våldtas.
Citera
2012-07-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milleri
Samma gäller ju för män. De kan också "lekadöd" om de misshandlas eller våldtas.

Det är en helt annan form av självbevarelsebeteende.
Att leka död när man misshandlas är ytterst temporärt. Nu pratar jag om kvinnor som faller för sina våldtäksmän, som mentalt manipuleras av sina kroppar genom orgasmer under våldtäkter.

Själv har jag sällan hört om män, om ens någon gång, som har blivit anfallen och sedan går över till andra sidan i en konflikt.
Citera
2012-07-08, 16:09
Medlem
Citat:
Att leka död när man misshandlas är ytterst temporärt. Nu pratar jag om kvinnor som faller för sina våldtäksmän, som mentalt manipuleras av sina kroppar genom orgasmer under våldtäkter.

Själv har jag sällan hört om män, om ens någon gång, som har blivit anfallen och sedan går över till andra sidan i en konflikt.

Har du aldrig hört talas om män som förändrar sig för att inte fara illa?
Citera
2012-07-08, 16:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Har du hört talas om Stockholmssyndromet och Norrmalmstorgsdramat?

Citat:
I Stockholmssyndromet berättar Janne Olsson själv om upptakten och motivet till dådet, om de sex dagarna i bankvalvet, om människorna där och om hur mot alla odds vänskapsband bildades mellan rånaren och gisslan. Vi får veta sådant som aldrig tidigare berättats om bakgrunden till det berömda begrepp som myntades då: Stockholmssyndromet.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174230166

Citat:
Syndromet är uppkallat efter det kända Norrmalmstorgsdramat efter ett rånförsök mot Kreditbanken på Norrmalmstorg i Stockholm, som ägde rum mellan 23 och 28 augusti 1973. I det fallet fortsatte offren att försvara kidnapparna även efter att deras sex dagars fysiska kvarhållande var över. De visade också ett tystlåtet uppträdande i de efterföljande rättsprocesserna.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet
Citera
2012-07-08, 17:44
Bannlyst
Tråden är intressant, det som är lite synd är att den ses som en attack av vissa. Och detta ser man tydligt på svaren i tråden. "Vi måste försvara oss emot detta"

Det är självklart att det finns kvinnor som varit med om hemska situationer som gett som emotionella sår för livet. Där dom även under denna våldtäkt fick en ofrivillig orgasm, den kan mkt väl upplevts som skön, no idea.

Detta måste ju bara vara ännu mer hemskt. Att det där äcklet fick mig att känna så. Och sen blir rehabiliteringen sju resor värre för kvinnan. Hur ska hon hantera detta?

Vi ser ju tydligt historier om kvinnor som blir kära i sina våldtäktsmän, får sin första orgasm osv. Detta får mig att tro att något primitivt i kvinnor faktist kan njuta av en man som tar för sig ordentligt. Och vid en våldtäkt väcks detta primitiva behov upp.

Man vet att detta är fel, man är rädd för sitt liv, man äcklas av situationen, men man blir riktigt kåt, man får orgasm. Det känns bra samtidigt som det känns riktigt jävla fel.

Jag spånar som sagt endast nu.

Om det finns kvinnor som upplevt en våldtäkt på detta sättet. Hur hjälper man dom bäst?

Säger man; "Du det där var bara en reflex, vem som helst kan få en orgasm av att bli stimulerad, du gillade det inte alls, din kropp fick bara en reflexmässig reaktion.

Eller kan man säga, kvinnors primitiva system kan gå igång på att vara i en hjälplös undergiven situation. Ditt sexuella centra är programmerat att gå igång på att hamna i såna situationer. Då såklart med män med självförtroende som vågar ta kontroll och dominans, och inte utav våldtäktsmän i dagens samhälle. Då vi idag har moral och värderingar där detta är fel.

Du behöver inte känna dig dum, det är normalt att du gick igång på detta sättet, fastän tillfället var fel. Och genom att educata kvinnor om vad dom tänder på, enklare få dom att acceptera varför det skedde, istället för att klyschigt säga, det vara bara en reflex gumman.

När hon sen sitter där och upplevde sin livs första orgasm?

Dessa scenarion jag precis ställde upp kräver ju att vissa kvinnor faktist upplevt våldtäkten såhär, lär knappast vara en gruppvåldtäkt med spottloskor och slag då haha. Kanske en full kille hon var kär i som fick någon snetändning på fyllan, who knows?

Om det faktist finns kvinnor som upplevde en riktig kåthet och njutning av våldtäkten samtidigt som dom var rädda och inte gillade den faran dom upplevde. Hur hjälper man då dessa kvinnor att förstå varför dom gick igång på våldtäkten?

Är det bästa svaret för dessa kvinnor att höra, det är en reflex?

Tankar?
Citera
2012-07-08, 17:51
Medlem
Citat:
Tråden är intressant, det som är lite synd är att den ses som en attack av vissa. Och detta ser man tydligt på svaren i tråden. "Vi måste försvara oss emot detta"

Det är självklart att det finns kvinnor som varit med om hemska situationer som gett som emotionella sår för livet. Där dom även under denna våldtäkt fick en ofrivillig orgasm, den kan mkt väl upplevts som skön, no idea.

Detta måste ju bara vara ännu mer hemskt. Att det där äcklet fick mig att känna så. Och sen blir rehabiliteringen sju resor värre för kvinnan. Hur ska hon hantera detta?

Vi ser ju tydligt historier om kvinnor som blir kära i sina våldtäktsmän, får sin första orgasm osv. Detta får mig att tro att något primitivt i kvinnor faktist kan njuta av en man som tar för sig ordentligt. Och vid en våldtäkt väcks detta primitiva behov upp.

Man vet att detta är fel, man är rädd för sitt liv, man äcklas av situationen, men man blir riktigt kåt, man får orgasm. Det känns bra samtidigt som det känns riktigt jävla fel.

Jag spånar som sagt endast nu.

Om det finns kvinnor som upplevt en våldtäkt på detta sättet. Hur hjälper man dom bäst?

Säger man; "Du det där var bara en reflex, vem som helst kan få en orgasm av att bli stimulerad, du gillade det inte alls, din kropp fick bara en reflexmässig reaktion.

Eller kan man säga, kvinnors primitiva system kan gå igång på att vara i en hjälplös undergiven situation. Ditt sexuella centra är programmerat att gå igång på att hamna i såna situationer. Då såklart med män med självförtroende som vågar ta kontroll och dominans, och inte utav våldtäktsmän i dagens samhälle. Då vi idag har moral och värderingar där detta är fel.

Du behöver inte känna dig dum, det är normalt att du gick igång på detta sättet, fastän tillfället var fel. Och genom att educata kvinnor om vad dom tänder på, enklare få dom att acceptera varför det skedde, istället för att klyschigt säga, det vara bara en reflex gumman.

När hon sen sitter där och upplevde sin livs första orgasm?

Dessa scenarion jag precis ställde upp kräver ju att vissa kvinnor faktist upplevt våldtäkten såhär, lär knappast vara en gruppvåldtäkt med spottloskor och slag då haha. Kanske en full kille hon var kär i som fick någon snetändning på fyllan, who knows?

Om det faktist finns kvinnor som upplevde en riktig kåthet och njutning av våldtäkten samtidigt som dom var rädda och inte gillade den faran dom upplevde. Hur hjälper man då dessa kvinnor att förstå varför dom gick igång på våldtäkten?

Är det bästa svaret för dessa kvinnor att höra, det är en reflex?

Tankar?

Förstår inte riktigt vad ditt problem är? Du vill alltså hjälpa kvinnor som blivit våldtagna och fått en orgasm.

Vill du ljuga för kvinnorna som fått orgasm vid en våldtäkt eller vill du tala sanning?
Citera
2012-07-08, 18:10
Bannlyst
Citat:
Förstår inte riktigt vad ditt problem är? Du vill alltså hjälpa kvinnor som blivit våldtagna och fått en orgasm.

Vill du ljuga för kvinnorna som fått orgasm vid en våldtäkt eller vill du tala sanning?

Du oroar dig för mycket om mig när du istället borde "oroa" dig om debatten.

Om detta blöder för mycket för dina ögon gör du bäst i att blunda med dom.
Citera
2012-07-08, 18:13
Medlem
Citat:
Du oroar dig för mycket om mig när du istället borde "oroa" dig om debatten.

Om detta blöder för mycket för dina ögon gör du bäst i att blunda med dom.

Du ställde en fråga och jag undrar hur du tänker. Du säger att du undrar vad man du ska säga till en kvinna som fått en orgasm under en våldtäkt. Frågan är om man ska vara ärlig eller ljuga. Varför vill du inte svara på den frågan?

Det är ju rätt relevant om du vill säga ärligt som det är eller inte. Vad har du för problem att svara på det??
Citera
2012-07-08, 18:17
Bannlyst
Citat:
Du ställde en fråga och jag undrar hur du tänker. Du säger att du undrar vad man du ska säga till en kvinna som fått en orgasm under en våldtäkt. Frågan är om man ska vara ärlig eller ljuga. Varför vill du inte svara på den frågan?

Det är ju rätt relevant om du vill säga ärligt som det är eller inte. Vad har du för problem att svara på det??

Det är precis detta som är ditt problem. Du är fast i en tro om verkligheten som inte behöver stämma. Mitt mål är att diskutera och komma fram till hur den kan te sig EGENTLIGEN.

Än så länge är jag osäker. Därför söker jag folk med öppet sinne och inte griniga feminister som behöver kuk och ett glatt humör.

Vill du diskutera detta seriöst är du välkommen att göra detta, annars råder jag dig att knipa din trut
Citera
2012-07-08, 18:22
Medlem
Citat:
Det är precis detta som är ditt problem. Du är fast i en tro om verkligheten som inte behöver stämma. Mitt mål är att diskutera och komma fram till hur den kan te sig EGENTLIGEN.

Än så länge är jag osäker. Därför söker jag folk med öppet sinne och inte griniga feminister som behöver kuk och ett glatt humör.

Vill du diskutera detta seriöst är du välkommen att göra detta, annars råder jag dig att knipa din trut

Citat:
Hur hjälper man då dessa kvinnor att förstå varför dom gick igång på våldtäkten?

Nå? Vill du säga sanningen till dessa kvinnor eller vill du ljuga för dem? Det är rätt väsentligt att du svarar på det annars kan jag inte ge dig ett korrekt svar.

Vet du inte själv om du vill ljuga eller säga sanningen till dessa kvinnor som du vill hjälpa? I så fall fundera på det och kom tillbaka när du funderat klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in