2012-07-07, 08:58
Medlem
Tycker det är fint med oljemålningar och canvastavlor. Ska precis flytta till nytt boende - och jag hade behövt ett par större tavlor. Vilka sidor med gott utbud hade ni rekommenderat? Jag är i unga åren så jag kan inte vara alldeles för flexibel med ett extravagant pris..
Citera
2012-07-07, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Tycker det är fint med oljemålningar och canvastavlor. Ska precis flytta till nytt boende - och jag hade behövt ett par större tavlor. Vilka sidor med gott utbud hade ni rekommenderat? Jag är i unga åren så jag kan inte vara alldeles för flexibel med ett extravagant pris..

Alltid Bukowskis online eller vad det heter, ganska billiga och bra tavlor.
Jag vill ha Mäster Rafael eller modernt extravagant måleri i starka färger.
Citera
2012-07-07, 17:59
Medlem
Hade nog inte tänkt mig auktionsstuket, men tack ändå Ska bokmärka din länk till framtiden.

Fler tips?
Citera
2012-09-24, 00:10
Medlem
Lite sent kanske men kan ju alltid importera konst från Kina. Finns ett bra utbud av oljemålningar där till billigt pris. Jag har själv köpt några målningar där ifrån. Kolla in på www.konstdesign.com så finns det en ganska direkt guide till hur du kan gå vidare med att importera konst.
Citera
2013-05-05, 19:18
Medlem
Eller varför inte bara kategorin oljemålningar på Tradera? Alltid väldigt många ute. Har köpt massor med vrålsnygga olje-orginal där för rena kaffe-pengarna! Fina ramar får man ju också till i 9 gånger av 10.
Citera
2014-09-02, 23:57
Medlem
Prova nylanserade www.hemshopen.se. Snygga tavlor och sambon och jag blev grrymt imponerade av kvalitén/pris ration. Extremt tydliga bilder på hur tavlorna ser ut nära och från alla vinklar o så. Hyffsat snabbt gick leveranser också.
Varma rekommendationer, vi kommer handla där igen!!
Citera
2014-09-03, 09:16
Medlem
PurrePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo1977
Prova nylanserade www.hemshopen.se. Snygga tavlor och sambon och jag blev grrymt imponerade av kvalitén/pris ration. Extremt tydliga bilder på hur tavlorna ser ut nära och från alla vinklar o så. Hyffsat snabbt gick leveranser också.
Varma rekommendationer, vi kommer handla där igen!!

Men tavlorna ser ju verkligen ut som skit!

Visst, det kanske är en färgklick i hemmet men det konstnärliga värdet är ju noll. Det kan väl inte finnas någon som på allvar köper en tredelad tavla 2014?

Kolla på Rusta eller varför inte lyxa till det på Gallerix....
Citera
2014-09-03, 15:55
Medlem
-> PurreP! Håller med, det konstnärliga värdet får man ju absolut leta efter på annat håll.
Detta är ju mer "inredningskonst", eller vad man nu ska kalla det. Vi ville bara ha en tavla som passade in i de färger vi valt i övrigt i vardagsrummet o då är detta helt perfekt. Inte konstnärligt, men inredningsmässigt :-) ... Som sagt, kvalitén imponerade på oss iaf. Mkt nöjda.
Men som med precis allt annat i världen så är ju smaken som baken ;-) ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in