2012-07-06, 21:51
Medlem
Arkiaters avatar
I Expressen står idag att läsa:

Citat:
Isabella Löwengrip utreds nu för ADHD

Efter att länge ha känt sig rastlös och okoncentrerad, bestämde sig Isabella "Blondinbella" Löwengrip, 21, för att söka sig till läkare. Nu utreds ifall entreprenören har adhd.
– Jag har aldrig i mitt liv kommit ner i varv, säger hon.

Jag tror inte ett skvatt på detta. En individ med ADHD skulle knappast likt denna fröken Löwengrip ha haft tålamod att sitta ned och skriva alla de spaltkilometrar blogg, som hon har gjort.
ADHD har blivit en modediagnos som mindre vetande personer gärna svänger sig med.
Citera
2012-07-06, 22:42
Medlem
Tänker du på normen nu? DVS stökiga 10-åriga pojkar som inte kan koncentrera sig i klassrummet? Bloggande går ju fort, och man kan alltid göra det och innebär ett högt tempo. Plus att hon gör ju massa andra saker också. Hon kan säkerligen uppfylla kriterierna för ADHD.

Promiskuitet till exempel
Citera
2012-07-06, 22:42
Medlem
coolingens avatar
Jag tror att alla har ADHD
Citera
2012-07-06, 22:55
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
I Expressen står idag att läsa:

Jag tror inte ett skvatt på detta. En individ med ADHD skulle knappast likt denna fröken Löwengrip ha haft tålamod att sitta ned och skriva alla de spaltkilometrar blogg, som hon har gjort.
ADHD har blivit en modediagnos som mindre vetande personer gärna svänger sig med.

Riktigt så enkelt är det inte. Ibland kan man fokusera och på vissa saker kan man oftast fokusera rätt bra.

Huruvida personen expressen skriver om har ADHD eller ej kan jag däremot inte uttala mig om. För det är nämligen omöjligt att veta om en person man läst om i kvällspressen har ADHD eller ej baserat på det. Det är därför man gör utredningar.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2012-07-06 kl. 22:57.
Citera
2012-07-06, 22:58
Medlem
De e klart att hon ska ha DAMP.
Citera
2012-07-06, 23:01
Medlem
Fenrers avatar
Diagnosen kommer att bli taskigt föräldraskap och profithunger.
Citera
2012-07-07, 04:22
Medlem
christerys avatar
Hon kanske skall testas för tex högmod, självförhävelse, förhävelse, övermod, hybris, högfärd, stolthet, dryghet, överlägsenhet, snobbism, förmätenhet, högdragenhet, egenkärlek, arrogans
Citera
2012-07-07, 10:56
Medlem
lithionits avatar
det tror jag definitivt inte, iom att hon faktiskt kan sköta en blogg, skriva färdigt inlägg, inte verkar prata i 500 tusen km/timmen. Är ingen expert på henne men av det lilla jag sett och läst har jag den uppfattningen.
Citera
2012-07-07, 11:20
Medlem
Jag hörde henne tala på radion förra året om att hon ville samla de största bloggarna i hela väärlden och tillsammans skulle de bygga ett sjukhus för fattiga barn i Afrika.
Citera
2012-07-07, 19:00
Medlem
christerys avatar
Egetligen tror jag alla har eller vill ha ADHD på sitt sätt, kul att ha nån bokstavskombination eller sjukdom att skylla på, gärna dold som dyslektiker. Det körde en av mina lärare på universitetet med, troligen för att silippa sitta och korr läsa sina powerpoints.

Jag har blivit utredd för det och dom kom på at jag var deprimerad, det skulle jag kunna säga åt dom redan när jag kom in genom dörren. Har jag en lyckligt dag per år så kan jag skratta mig lycklig.

Nu har nån tokfrans fått för sig att jag skriver för mycket i svaren på forumet, vafan jag visste inte om att jag satt i datasupporten för idioter och skall tala om för dom att om texten på skämen försvinner, samtidigt som lyset slocknar så är det nog inte ett fel på datorn utan på intelligensnivån på personen, om han nu inte som jag sitter på en bärbar dator för då kan jag glatt pilla på ett par timmar.

Tror jag har GAD, men dom vill ha det mer specifikt, fine - leta på då men ge mif förfan inte en massa z-analoger eller benzo bara för att slippa mig. Se till att hitta vad som är problemet, inte symptomen.

Tror blondiblella har hamnat precis där hon ska vara, just för att hon trivs med det. Och hon är inte sjukare än nån annanan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in