2012-07-06, 14:52
Medlem
Tjenare.

Var kollar jag upp legalitetsstatus på vissa ämnen? Är sugen att köpa lite Aniracetam/Piractam, men vet inte om jag vågar. Hur kollar man upp sådant?

Mvh.
Citera
2012-07-06, 14:54
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsigt.Inre
Tjenare.

Var kollar jag upp legalitetsstatus på vissa ämnen? Är sugen att köpa lite Aniracetam/Piractam, men vet inte om jag vågar. Hur kollar man upp sådant?

Mvh.

jag vill vara väldigt försiktigt vad jag skriver här för jag vill inte bli bannlyst.

så jag säger googla på det. google is your friend.
Citera
2012-07-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
jag vill vara väldigt försiktigt vad jag skriver här för jag vill inte bli bannlyst.

så jag säger googla på det. google is your friend.
Vad skulle du bli bannlyst för?
Jag har redan googlat innan jag skapade tråden och det gav inte ett smack.
Citera
2012-07-06, 15:07
Medlem
Det är receptbelagt i Sverige.
Citera
2012-07-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanJaKrita100Slang
Det är receptbelagt i Sverige.
Jo, men det betyder väl inte att det per automatik blir olagligt att köpa/sälja?
Citera
2012-07-06, 15:41
Medlem
Jag försökte kolla upp det på lagen.nu men hittade inte riktigt rätt. Men vad jag minns från Flashback så får du lov att ta in det själv i landet och använda det själv, om det inte dessutom är klassat som hälsofarlig vara eller narkotika, och inte är receptbelagt i landet du beställer ifrån (om du inte har recept därifrån).

EDIT: Du kan ju kolla i Läkemedelslagen https://lagen.nu/1992:859 själv och se om du blir klokare.
Citera
2012-07-07, 12:26
Medlem
hydracrucibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsigt.Inre
Jo, men det betyder väl inte att det per automatik blir olagligt att köpa/sälja?

Har köpt racetamer ifrån USA och UK många gånger, aldrig blivit kollad.
Desutom så är racetamer icke olagliga att äga, bara olagliga att saluföra på den svenska marknaden eller överhuvudtaget sälja vidare.
Det är för eget bruk som gäller då alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in