2012-07-06, 14:04
Medlem
swimmingpools avatar
Varför slänger moderatorer trådar och så, det tar väl inte mer plats på era servrar om det finns fler trådar? Är det bara för ni vill ha "ordning"?
2012-07-06, 14:05
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Är väl rätt onödigt och bökigt att ha en massa kategorier om de inte fyller någon funktion?
2012-07-06, 14:09
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför slänger moderatorer trådar och så, det tar väl inte mer plats på era servrar om det finns fler trådar? Är det bara för ni vill ha "ordning"?
Dels för att det ska vara ordning, ja, och dels för att folk inte ska få uppfattningen att det är okej att skriva vad för skit som helst. Kvalitetshöjande på alla sätt och vis helt enkelt.

Och jo, vi vill visst att all skit ska bort, det gynnar alla utom ett fåtal idioter.
2012-07-06, 14:09
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeysOnParole
Är väl rätt onödigt och bökigt att ha en massa kategorier om de inte fyller någon funktion?
Nu pratade jag om trådarna i sig då.
2012-07-06, 14:12
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Dels för att det ska vara ordning, ja, och dels för att folk inte ska få uppfattningen att det är okej att skriva vad för skit som helst. Kvalitetshöjande på alla sätt och vis helt enkelt.

Och jo, vi vill visst att all skit ska bort, det gynnar alla utom ett fåtal idioter.
Okej. Med skit menar du väl trådar som inte har nån vision/idé/struktur/orginalitet/nyhet antar jag.

Finns så många exempel på när moderatorer missuppfattat mina trådar, tror att det finns likadana redan och därför slänger dom. *suck*
2012-07-06, 14:17
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Okej. Med skit menar du väl trådar som inte har nån vision/idé/struktur/orginalitet/nyhet antar jag.

Finns så många exempel på när moderatorer missuppfattat mina trådar, tror att det finns likadana redan och därför slänger dom. *suck*
Nä, jag menar som rent ut sagt är värdelösa på alla sätt och vis, de exempel du räknar upp spelar i sig inte så stor roll.

Om det däremot redan finns trådar som täcker ämnet rätt så väl så är det där diskussionen ska tas. Ingen gynnas av att man vid sökning hittar ett halvdussin trådar som avhandlar samma eller väldigt snarlika ämnen.
2012-07-06, 14:22
Medlem
cannaBes avatar
Citat:

Hehe, det är många som skapar trådar utan att veta var de ska läggas och utan att veta om det kanske redan finns en sk "stor ådrig tråd" där ämnet redan avhandlas. Vissa saker ska läggas i en samlingstråd, andra förtjänar egna trådar.

Om man får en tråd kastad så står det alltid varför och om du inte förstår anledningen så ta det med den mod som slängde den. Kanske har hen missförstått vad du ville diskutera eller så var du inte tydlig nog, har du en bra förklaring till varför tråden borde finnas så brukar det gå att lösa.

Det är min uppfattning i alla fall och jag tycker att modsen i det stora hela gör ett väldigt bra jobb här.
2012-07-06, 14:27
Medlem
swimmingpools avatar
Ja, hen har missförtått och ja, jag har tagit det med den personen. På det stora hela är det nog bra, även om jag personligen inte tycker moderatorer ska finnas över huvud taget.
2012-07-06, 14:53
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
även om jag personligen inte tycker moderatorer ska finnas över huvud taget.

Skulle det inte finnas moderatorer som ser till att de regler som admin satt upp efterföljs skulle forumet bli en ren lekstuga proppad med dynga vilket skulle försvåra diskussioner etc.

Men du kanske tycker att forumet ska innehålla massa trams som ingen egentligen vill läsa? Försök föreställa dig hur det skulle se ut som forumet var proppat med skräp som fragbite t.ex. Ingen orkar läsa massa trams likt ”+1” ”Jag har stor kuk XDDDDDD” ”HAHA! DU ÄR FUL! : pPpPpPpPpPpP” ” osv osv. You get the drill.
Senast redigerad av smurfeh 2012-07-06 kl. 14:58.
2012-07-06, 14:56
Medlem
johanness avatar
det säger sig självt att flashback skulle drunkna i reklam, korspostningar och skräp om ingen höll ordning på det hela. flashback är ett diskussionsforum, och moderatorerna är där för att underlätta diskussionerna genom att hålla ordning på dem så att allt inte urartar.

ett exempel på att hålla ordning är att hänvisa folk som vill diskutera ett visst ämne, t ex kukstorlekar, till den befintliga tråden i ämnet. om moderatorerna inte gjorde det skulle det snabbt uppstå en uppsjö av kukstorlekstrådar, och det skulle vara väldigt svårt att veta i vilken av dem man skulle skriva i om man ville diskutera det ämnet.
Senast redigerad av johannes 2012-07-06 kl. 15:10.
2012-07-06, 15:03
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ja, hen har missförtått och ja, jag har tagit det med den personen. På det stora hela är det nog bra, även om jag personligen inte tycker moderatorer ska finnas över huvud taget.

Är en av tråddeltagarna ett fjäderfä?

Jag vet inte om du nånsin sett ett större forum som saknat moderering, men tendensen är att det fortare än fortast brukar barka iväg käpprätt åt helvete i en ständigt sjunkande spiral av ren ondska.

Skillnad är det ju på "live"-forum som 4chan m.fl som ständigt rensas och där inget arkiveras för de efterlevande, där funkar det fint utan (någon högre grad av) moderering, och det kvittar även vad som postas eftersom det raderas å det snaraste i vilket fall som helst.

FB utan mods vore troligtvis inget som ens den mest renlärige anarkisten skulle vilja uppleva.
2012-07-06, 16:01
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetpee
Jag håller med... Mer makt åt den enskillda användaren!!
Tack!!

Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Skulle det inte finnas moderatorer som ser till att de regler som admin satt upp efterföljs skulle forumet bli en ren lekstuga proppad med dynga vilket skulle försvåra diskussioner etc.

Men du kanske tycker att forumet ska innehålla massa trams som ingen egentligen vill läsa? Försök föreställa dig hur det skulle se ut som forumet var proppat med skräp som fragbite t.ex. Ingen orkar läsa massa trams likt ”+1” ”Jag har stor kuk XDDDDDD” ”HAHA! DU ÄR FUL! : pPpPpPpPpPpP” ” osv osv. You get the drill.
Även om folk uttrycker sig vältaligt kan dom ju säga fullständigt korkade och elaka saker. Det där är en smaksak. Flashback är ju berömt för all white trash och rasism ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av johannes
det säger sig självt att flashback skulle drunkna i reklam, korspostningar och skräp om ingen höll ordning på det hela. flashback är ett diskussionsforum, och moderatorerna är där för att underlätta diskussionerna genom att hålla ordning på dem så att allt inte urartar.

ett exempel på att hålla ordning är att hänvisa folk som vill diskutera ett visst ämne, t ex kukstorlekar, till den befintliga tråden i ämnet. om moderatorerna inte gjorde det skulle det snabbt uppstå en uppsjö av kukstorlekstrådar, och det skulle vara väldigt svårt att veta i vilken av dem man skulle skriva i om man ville diskutera det ämnet.
Reklam ska naturligtvis tas bort, det vill ingen läsa. Det gör inget om det finns flera trådar om samma sak, då väljer man den största, eller en mindre om man inte orkar läsa igenom allt som skrivits. Sen tycker inte jag Flashback bara ska vara ett diskussions forum, men nu var det inte det vi skulle snacka om. Jag har för dom som intresserar sig skrivit en text om hur jag tycker ett forum ska vara (och hur jag drömmer om hur ett online community ska vara): https://sites.google.com/site/perfectonlinecommunity/
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in