2012-07-07, 10:18
Medlem
Ha lite kyla. Vänta på att bilen varit ute till försäljning några månader. Sen slänger du upp 45 000 på bordet. Det kommer inte vara några problem. Att sälja begagnat idag är svårt och det vet de om.
Citera
2012-07-07, 11:35
Medlem
Bjud inte 50 000 utan börja med kanske 47-48 000 då säger har antagligen nej sedan kanske ni kommer överens om 50 000. Man brukar få förhandla lite. Annars så kan du kanske kräva service eller vinterdäck eller något som saknas.Lycka till!
Citera
2012-07-08, 22:57
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foppatoffel.
Tjena gott folk.

Tänkte köpa en jobb-pendlar-bil kontant utan lån. Säg att bilhandlaren vill ha 58.000 kr och jag ger honom 50.000 kr kontant (betalar med kort eller kontanter). Är detta en bilhandlare går med på eller är det för mycket rabatt? hur mycket är det möjligt att få ner priset enbart genom att göra affären snabbt, enkelt och utan lån?

Gärna snabba svar

Hur mycket du lyckas pruta beror på vad det är för bil du är intresserad av att köpa.

Handlaren skiter i om du betalar kontant eller om du köper på avbetalning, Väljer du avbetalning så får handlaren alla pengarna av banken så det är inget som berör honom.

Vill handlaren däremot fiffla med bokföring kan du pruta lite om du betalar kontant.
Citera
2013-01-09, 00:58
Medlem
Marodants avatar
Livar upp tråden igen! Har tänkt köpa bil och har en massa kontanter, men på blocketannonsen står det 0:- kontant, vad menar de med det? Får jag inte köpa den med mina kontanter?
Citera
2013-01-09, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marodant
Livar upp tråden igen! Har tänkt köpa bil och har en massa kontanter, men på blocketannonsen står det 0:- kontant, vad menar de med det? Får jag inte köpa den med mina kontanter?
Det betyder att du har 0:- kvar i plånboken efter att du har betalt ockerräntan på blancolånet
Citera
2013-01-09, 15:04
Medlem
Betyder val (om det ar en handlare du hanvisar till) att de kan finansiera hela summan. Dvs att du kan kopa bilen utan att lagga en enda krona kontant.

Peller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in