2012-07-05, 22:56
Medlem
Köpte detta baspaketet http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318914 och kopplade in det idag sen när jag skulle ställa in ljudet så så funkade det i ca 1 minut sen slog slutsteget ifrån och alarm lampan på steget lyser. När jag försöker ställa in ljudet efter igen så upprepas samma sak. Jag har kollat alla kablar, jorden och säkringarna och allt är rätt kopplat men samma problem upprepas hela tiden när jag försöker ställa in det. Vore tacksam om någon visste vad felet var..
Citera
2012-07-06, 01:42
Medlem
T5Racings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amoriah
Köpte detta baspaketet http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318914 och kopplade in det idag sen när jag skulle ställa in ljudet så så funkade det i ca 1 minut sen slog slutsteget ifrån och alarm lampan på steget lyser. När jag försöker ställa in ljudet efter igen så upprepas samma sak. Jag har kollat alla kablar, jorden och säkringarna och allt är rätt kopplat men samma problem upprepas hela tiden när jag försöker ställa in det. Vore tacksam om någon visste vad felet var..

Kolla lågnivån..Annars har du dåligt batteri som inte klarar av o driva steget. Hade det felet på min bil med
Citera
2012-07-06, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T5Racing
Kolla lågnivån..Annars har du dåligt batteri som inte klarar av o driva steget. Hade det felet på min bil med
Kollar precis med nya lågnivån och en ny remote kabel. och samma fel uppstod. Ska kolla batteriet nästa!
Citera
2012-07-10, 11:08
Medlem
Med allra största säkerhet är det för dålig jordning, och steget slår av i skyddande syfte. Prova att byta jordpunkt, och tänk på att du måste jorda med minst lika stor kabel som pluskabeln för att det ska bli bra.

Se till så att jordpunkten är REN och om det är i en bil så se till att du skrapar bort ev. lack med t.ex sandpapper på jordpunkten. Ren metall ska det vara.

Detta har alltid varit problemet när jag har byggt ljud och hjälpt andra med samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in