2012-07-04, 19:33
Medlem
Halloj,

Ser ut som en bebis utan skägg och mustasch, därför låter jag det gärna vara kvar. Men så fort skägget och mustaschen växt ut till en längd där jag börjar gilla den så börjar håret krulla sig.

Det ser fruktansvärt ovårdat ut. Jag har försökt med olika längder, men allting som ligger under "krullgränsen" känns för kort.

- Finns det något man kan göra för att få det att sluta krulla sig?
- Ger det sig när det blir längre?
Citera
2012-07-04, 19:38
Medlem
Låt det växa tills gravitationen rätar ut det.
Citera
2012-07-04, 19:41
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Borsta/kamma det efter dusch och på morgonen eller vid behov. Själv har jag vart renrakad typ 2-3 ggr de senaste 15 åren. Välkommen till skäggigheten.

Edit: Håll trim på mustachen då den behövs ansas/trimmas vid jämna mellanrum då det är rätt störande med hår i käften när man käkar.
Senast redigerad av MASSAGATTI 2012-07-04 kl. 19:43.
Citera
2012-07-04, 19:43
Medlem
Förr vaxade man mustascher och dylikt. Det fanns mustaschspännare och allt möjligt. Men att göra slikt med helskägg är nog opraktiskt. Håret böjer sig eftersom stråna är mer eller mindre tillplattade i genomskärning, det går inte att göra något åt, är jag rädd.
Citera
2012-07-04, 19:53
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Brukar borsta min mans skägg på mornarna, då blir lockarna att hålla sej på plats, som kardborrar ungefär.

Sen får du trimma det lite ibland, 5 mm per vecka kanske, för att det ska hålla sej tjockt och fluffigt.
Tänk på att klippa det i etapper som det växer.
Om man klipper det rakt av blir det spretigt efter ett tag.

http://www.youtube.com/watch?v=qFsjt8N539E
Citera
2012-07-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Borsta/kamma det efter dusch och på morgonen eller vid behov. Själv har jag vart renrakad typ 2-3 ggr de senaste 15 åren. Välkommen till skäggigheten.

Edit: Håll trim på mustachen då den behövs ansas/trimmas vid jämna mellanrum då det är rätt störande med hår i käften när man käkar.

Eller så trimmar man inte mustaschen till slut blir den tillräckligt lång för att inte vara i vägen. Har själv 20cm+ från spets till spets.
Citera
2012-07-04, 21:11
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11-11-11
Eller så trimmar man inte mustaschen till slut blir den tillräckligt lång för att inte vara i vägen. Har själv 20cm+ från spets till spets.

STIL !!.. Tyvärr är det så j-a segt innan det blir såpass,ungefär som att spara ut håret från rakat till långhårig o behöva passera monchichi o page stadiet

Tillägg: Vaxade du under utväxten för att slippa pubis i käften ?
Senast redigerad av MASSAGATTI 2012-07-04 kl. 21:13.
Citera
2012-07-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
STIL !!.. Tyvärr är det så j-a segt innan det blir såpass,ungefär som att spara ut håret från rakat till långhårig o behöva passera monchichi o page stadiet

Tillägg: Vaxade du under utväxten för att slippa pubis i käften ?

Tyckte den jobbiga fasen inte var så farligt lång, körde på trimmad väldigt länge tills jag kom på att det ser dumt ut med långt skägg och kort musche så då lät jag även den växa. Vaxade inte då men nu händer det att vaxet åker fram vid speciella tillfällen.
Citera
2012-07-04, 21:24
Medlem
Tackar för tipsen!

Har tyvärr inte begåvats med någon riklig skäggväxt utan det krävs en månad för att få till något som liknar skägg. Mustasch i munnen-stadiet har jag inte uppnått än sedan den senaste rakningen.

Någon som vet vid ungefär vilken längd gravitationen tar över och rätar ut det?
Citera
2012-07-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunaSkor
Tackar för tipsen!

Har tyvärr inte begåvats med någon riklig skäggväxt utan det krävs en månad för att få till något som liknar skägg. Mustasch i munnen-stadiet har jag inte uppnått än sedan den senaste rakningen.

Någon som vet vid ungefär vilken längd gravitationen tar över och rätar ut det?

såhär långt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in