2012-07-04, 18:55
Medlem
Klappasäftens avatar
När någon quotar en annan så vill man gärna ha någon slags länk till posten som quotades. Kommer ni implementera det i närmaste framtiden?
Citera
2012-07-04, 18:57
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
När någon quotar en annan så vill man gärna ha någon slags länk till posten som quotades. Kommer ni implementera det i närmaste framtiden?

Ja en sån skulle finnas...

Citera
2012-07-04, 19:03
Medlem
BajsExplosions avatar
Nested quotes vill jag ha. A quote in a quote in a quote d v s.
Citera
2012-07-04, 19:05
Medlem
epost72s avatar
Typ som Citering: Få med länk till inlägget som citerats menar du?
Citera
2012-07-04, 19:24
Medlem
Bjelkholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ja en sån skulle finnas...

Tror du missförstod TS lite... Läs inlägget igen!

Citat:
Ursprungligen postat av BajsExplosion

Inga problem!

Citat:
Hej
Citat:
då
Citat:
din
svarte
man
Citera
2012-07-05, 00:46
Medlem
nedboys avatar
Jag vet inte om jag är inne på samma spår som ni är men när jag citerar ett inlägg så vill man ibland ha med det inlägg som är citerat i det inlägg man citerar. För det funkar ju inte nu.

Ehh... läs det jag skrev långsamt bara
Citera
2012-07-05, 07:43
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjelkholm
Tror du missförstod TS lite... Läs inlägget igen!

Det gjorde jag.. Skyller på kaffekoma och längtan till semestern..
Citera
2012-07-10, 02:28
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag vet inte om jag är inne på samma spår som ni är men när jag citerar ett inlägg så vill man ibland ha med det inlägg som är citerat i det inlägg man citerar. För det funkar ju inte nu.

Ja visst och gärna en länk till den posten som quotades. För om posten som quotades inte finns på samma sida så måste man leta upp den manuellt.

Jag vill inte dra upp andra fora men Sweclockers har den funktionen. De har en pil bredvid namnet på den användare som quotades.
Citera
2012-07-10, 11:04
Medlem
micaeles avatar
Vill minnas att det kallas för backlinking, och det finns som standard i vBulletin. Men det kostar en del serverkraft att söka och länka bakåt för alla inlägg i en tråd, så det kanske inte är en funktion som forumet har satsat något på. Det viktiga är ju att komma framåt i en diskussion...
Citera
2012-07-10, 11:15
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsExplosion

Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

det är inte en funktion, det är avsaknad av en funktion. har man det så leder det till att idioter citerar varandra fram och tillbaka i oändlighet, vilket inte blir snyggt, man kan iof sätta en grans på hur många nested quotes också på 3-4 för att undvika det.

om man har det som i förslaget som tråden gäller så behövs nested quotes inte då man kan klicka sig tillbaks till det citerade inlägget istället.

det kräver inte serverkraft då referensen till vilken post det gäller är en del av quote taggen, inte nåt som söks reda på.
Senast redigerad av Germania 2012-07-10 kl. 11:18.
Citera
2012-07-10, 11:30
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Det kräver inte serverkraft då referensen till vilken post det gäller är en del av quote taggen, inte nåt som söks reda på.
Fast vad som avsågs med det är alla redan befintliga inlägg och citeringar så att funktionen fungerar på äldre inlägg sas.
Citera
2012-07-11, 01:08
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
det är inte en funktion, det är avsaknad av en funktion. har man det så leder det till att idioter citerar varandra fram och tillbaka i oändlighet, vilket inte blir snyggt, man kan iof sätta en grans på hur många nested quotes också på 3-4 för att undvika det.

om man har det som i förslaget som tråden gäller så behövs nested quotes inte då man kan klicka sig tillbaks till det citerade inlägget istället.

det kräver inte serverkraft då referensen till vilken post det gäller är en del av quote taggen, inte nåt som söks reda på.

Men då förstod du nog inte riktigt vad jag menade.
Ta den situationen som vi hamnar i nu här när jag citerar ditt inlägg. Tänk om den informationen som var från mitt inlägg som du citerade är viktig/relevant/avgörande för att mitt svar här ska vara möjligt att förstå? Den citeringen försvinner ju här.

Naturligtvis så kan jag som alla andra använda Ctrl+C -> Ctrl+V, men det är ju fint med funktioner. Man kunde ha en knapp vid inläggets citerade inlägg om man vill ha med det. Precis som den knappen man använder när man vill citera flera inlägg.

Bara en liten idé.

För mig är det inte så viktigt att få en länk till citerade inlägg, då det är sällan jag vill gå tillbaka till det inlägget. Händer ibland dock och man sitter och letar sida upp och sida ner, men det är inte så vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in