Citat:
Ursprungligen postat av Germania
det är inte en funktion, det är avsaknad av en funktion. har man det så leder det till att idioter citerar varandra fram och tillbaka i oändlighet, vilket inte blir snyggt, man kan iof sätta en grans på hur många nested quotes också på 3-4 för att undvika det.
om man har det som i förslaget som tråden gäller så behövs nested quotes inte då man kan klicka sig tillbaks till det citerade inlägget istället.
det kräver inte serverkraft då referensen till vilken post det gäller är en del av quote taggen, inte nåt som söks reda på.
Men då förstod du nog inte riktigt vad jag menade.
Ta den situationen som vi hamnar i nu här när jag citerar ditt inlägg. Tänk om den informationen som var från mitt inlägg som du citerade är viktig/relevant/avgörande för att mitt svar här ska vara möjligt att förstå? Den citeringen försvinner ju här.
Naturligtvis så kan jag som alla andra använda Ctrl+C -> Ctrl+V, men det är ju fint med funktioner. Man kunde ha en knapp vid inläggets citerade inlägg om man vill ha med det. Precis som den knappen man använder när man vill citera flera inlägg.
Bara en liten idé.
För mig är det inte så viktigt att få en länk till citerade inlägg, då det är sällan jag vill gå tillbaka till det inlägget. Händer ibland dock och man sitter och letar sida upp och sida ner, men det är inte så vanligt.