2012-07-04, 16:38
Bannlyst
Hejsan.
Ville kolla vad som gäller vid pm, kan man skriva vad som helst utan att bli anmäld till er , eller gäller reglerna för forat även där?
Skriv ett busenkelt svar till mig nedanför så jag vet vad jag ger mig in på.
tack
Citera
2012-07-04, 16:42
Medlem
Narkotikovs avatar
Det är väl egentligen bara narkotikahandel som inte är tillåtet i PM.

Citat:
1.09. Narkotikahandel

All form av narkotikahandel (köpes, säljes, bytes, skänkes), även via PM och chat, är förbjuden.
Citera
2012-07-04, 16:45
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narkotikov
Det är väl egentligen bara narkotikahandel som inte är tillåtet i PM.
nja -- även regel 1.06 (användarnas anonymitet) och 1.07 (missbruk av dubbla konton) nämner PM.
Citera
2012-07-04, 16:47
Medlem
KiaWs avatar
1.06, 1.08 och 1.09 gäller absolut i PM, men även 1.01 kan i vissa fall ge åtgärd.

Utgå från att de allra flesta regler gäller både på forum, PM och IRC.

Regelsidan: https://www.flashback.org/regler
Citera
2012-07-04, 16:48
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
1.06, 1.08 och 1.09 gäller absolut i PM, men även 1.01 kan i vissa fall ge åtgärd.

Regelsidan: https://www.flashback.org/regler

1.05 också eller hur?
Citera
2012-07-04, 17:03
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
1.05 också eller hur?
Ja, och jag tror även 1.11 också (har inte stött på det eller kollat upp)
Citera
2012-07-04, 17:19
Bannlyst
Hela regelverket gäller även där förstår jag nu, då ska man passa sig med vad man skickar över isf.
tack för svar.
Citera
2012-07-04, 18:12
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakatomiPlaza..
Hela regelverket gäller även där förstår jag nu, då ska man passa sig med vad man skickar över isf.
tack för svar.
nja. 0.03 (off topic) och att strunta i spoilers (0.07) verkar vara hur tillåtet som helst i PM. oklart för mig är dock om t ex 0.09 gäller i PM.
Citera
2012-07-04, 18:44
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakatomiPlaza..
tack för svar.
Ja precis.

Såklart man ska, men inte precis som mods sitter och kollar vilka man [andra än jag] säljer/erbjuder knark till. Bara sådär utan någon måste rapportera det först.
Citera
2012-07-04, 20:28
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Såklart man ska, men inte precis som mods sitter och kollar vilka man [andra än jag] säljer/erbjuder knark till. Bara sådär utan någon måste rapportera det först.
Vi har ingen möjlighet att kolla andras PM om de inte ger oss sitt lösenord och vi därefter loggar in i deras namn. Det år tyvärr inte ens att rapportera PM, utan vi måste få tillgång till kontot för att verfiera det eventuella regelbrottet.
Citera
2012-07-06, 16:39
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Vi har ingen möjlighet att kolla andras PM om de inte ger oss sitt lösenord och vi därefter loggar in i deras namn. Det år tyvärr inte ens att rapportera PM, utan vi måste få tillgång till kontot för att verfiera det eventuella regelbrottet.
Varför säger du så?
Citera
2012-07-06, 16:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Varför säger du så?

För att det är sanningen, dock så är användare (enligt min erfarenhet från när jag var moderator) ofta behjälpliga om de t.ex blivit hotade, spam, annonser osv och har för det mesta lämnat ut sitt lösenord för ge en moderator tillgång till kontot. (Den biten är ju självfallet upp till användaren i fråga))

Sen får man hoppas att det kommer ett RP system där man kan RP'a PM och PM't skickas i sin helhet till någon moderator

Hade man kunnat RP'a PM, så hade användare lättare kunna visa ett PM för moderator (och slippa känna osäkerhet med att lämna ut lösen osv).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in