Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Hej,
Jag tror hjärnan återhämtar sig ganska bra, i ditt fall lär det kanske ta tid, men någon permanent skada tror jag inte du har fått.
För att lära dig hantera sociala situationer så måste du träna på det, benso ger dig ingen träning.
Fortsätt trappa ner och lycka till.
Har bara 3 månader på mig att trappa ut helt och tror ej jag pallar det.
Kåken kallar i september och här var jag bor så får man 14 dagar med klordiaexpozid (risolid här) att trappa ner på (så jag måste ju sluta någon gång ändock).
Måste även tillägga att jag hamnade på akuten pga hjärtflimmer och någon form av delirium för 2 månader sedan pga den minskade dosen. Har dock äntligen insett att det inte hjälper att dricka till för att underlätta ATn, så rör knappt en öl längre. Känns lite som om läkarn (skrev ut på första besöket) berövat den bästa stunden av en mänskas liv utan varning.
Tog flera månader innan jag insåg att det jag åt var beroendeframkallande, på en helt annan nivå än vad jag trodde "beroendeframkallande" betydde. Man vill bara explodera och slå läkarn på käften, bränna ner sitt hus med sig själv inni och hoppas att reinkarnation existerar - dock så har jag ju lugnande att ta så jag glömmer att jag har ett problem med lugnande. Doktorjäveln sänkte inte ens till 8 mg/dag fast jag frågade specifikt om dosminskning i början av detta år.
Känner mig ganska ensam om att vara den enda i min ålder med bensoproblem av denna klass.