Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-03, 20:01
Medlem
Pank student. Inget studiebidrag tills vidare. Får ev. studiemedel efter årsskiftet. Att vara pank suger.

Jag har 10k i premieobligationer. Bör jag ta ut 5k? Jag varken super, röker snusar eller lägger pengarna på ren skit (förutom möjligtvis obligationerna).

Vafan ska jag göö?

Jag funderar just på reservern istället för att söka runt jobb för att lätta lite på trycket. Jag kommer att söka jobb sen, men just nu bara måste jag klara en hög tentor. Pengarna används till sl-kort och ibland till någon social aktivitet. Men även mat och böcker och skit. Nästa terminstart skulle jag kunna ladda ner piratkopior av kurslitteraturen.
Senast redigerad av sydnorsken 2012-07-03 kl. 20:07.
Citera
2012-07-05, 23:33
Medlem
Acidiferouss avatar
Shit vilken onödig trådstart! Du har 10' pengar, påstår att du är pank och frågar FB om du skall.... gå till bankomaten?

Har jag missat nåt?
Citera
2012-07-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acidiferous
Shit vilken onödig trådstart! Du har 10' pengar, påstår att du är pank och frågar FB om du skall.... gå till bankomaten?

Har jag missat nåt?

Premieobligation är inte ekvivalent med kontanter/pengar på banken. Tror nog inte att jag vill ha några råd från ett nöt som dig.
Citera
2012-07-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydnorsken
Premieobligation är inte ekvivalent med kontanter/pengar på banken. Tror nog inte att jag vill ha några råd från ett nöt som dig.

jo, premieobligationer är ekvivalent med kontanter/pengar på banken

håller med Acidiferous, meningslös trådstart

till TS, sälj dina premieobligationer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in