• 1
  • 2
2012-07-03, 00:20
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Absolut, tycker bara tonen är lite viss översittar aktig (tragglar mig in i hiphop artisters trådar lite då och då, det är alltid samma visa varje gång)

Jag är inte ensam om att påpeka detta, tycker det är trist. Men hiphop som genre är lite speciell, speciellt då mina favorit generes brukar genomsyra kärlek och gemenskap till mycket högre grad.

Dissa någon för att han är med i melodifestivalen? Jag tror han bara kör sin grej om jag ska vara ärlig, eller så ljuger han konstant.

It's hiphop! Hiphop har alltid handlat om hårdhet, attityd och faggot-hatande. Det är en del av kulturen, du får tycka som du vill. Det finns väldigt mycket kärlek och gemenskap i hiphop men kanske inte på samma sätt som i Justin Bieber-låtar.

Det är inte bara jag som tycker att de va gay gjort. Kolla på hans battles, han blir fan dissad för det hela tiden. Det går emot hiphopens alla oskrivna regler att va med i melodifestivalen. Crome blev ju fett hatad för han var med i talang t.ex. Så är det bara inom hiphopen.
Citera
2012-07-03, 00:29
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
It's hiphop! Hiphop har alltid handlat om hårdhet, attityd och faggot-hatande. Det är en del av kulturen, du får tycka som du vill. Det finns väldigt mycket kärlek och gemenskap i hiphop men kanske inte på samma sätt som i Justin Bieber-låtar.

Det är inte bara jag som tycker att de va gay gjort. Kolla på hans battles, han blir fan dissad för det hela tiden. Det går emot hiphopens alla oskrivna regler att va med i melodifestivalen. Crome blev ju fett hatad för han var med i talang t.ex. Så är det bara inom hiphopen.

1. Jaha, men nu är det jag som lyssnar. Jag skiter alltid i normerna, har fått mycket skit för den jag är just för jag plöjer igenom normerna. Klart det finns mycket kärlek, många låtar fullständigt genomsyrar det även om det är dolt.

2. jag kollar inte på battles för jag tycker det är "gay" och "lame". Jag blir liksom generad för det är så pinsamt. Särskilt presentatörerna och alla som vevar runt som babianer, har verkligen försökt kolla på flera men det slutar alltid med att jag stänger av. Sen hatar jag...hat även om det "är på skojj". låt oss säga obefogat hat , avskyn mot staten, polisen och allt annat förtryckar skit har jag inte problem med.

Jag är nog en av de mer normbrytande hiphop lyssnarna som finns, för numera älskar jag hiphop. Tenderar att bli accepterad IRL av "riktiga hiphopare" när jag droppar lite namn som jag gillar
Men jag är en riktig mjukis som blir hård som sten när folk blir förtryckta och behandlade illa, sånt ogillar vi starkt.

Men tack för förklaringarna! (Verkligen) skulle nästan tippa på att hiphoppen kommer få sig en rejäl omkastning då den kommer bli väldigt stor inom en snar framtid...liksom när jag av alla börjar lyssna, då har det hänt något
Senast redigerad av BilboBu 2012-07-03 kl. 00:31.
Citera
2012-07-03, 00:40
Medlem
BRTs avatar
Citat:
Legend inom svensk hiphop

När vi snackar legender får vi inte glömma Sherlock!
Citera
2012-07-03, 00:56
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRT
När vi snackar legender får vi inte glömma Sherlock!

Ah det där är ju bara för fint. Fick pröjsa 2k för den LP:n, jävla värt.
Citera
2012-07-03, 02:12
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ah det där är ju bara för fint. Fick pröjsa 2k för den LP:n, jävla värt.

Varför? Jag har en som ligger och skräpar någonstans, har du nån polare som är lika briljant som du?
Citera
2012-07-03, 02:15
Medlem
Tjafsarns avatar
Jag förstår inte hur en såpass anonym artist har råd med såpass välproducerade videor. Annars är det väl samma gamla svenneklyschiga texter och upplägg på musiken. Inget märkvärdigt känner jag. Å andra sidan är detta inte "min" genre.
Citera
2012-07-03, 03:38
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Varför? Jag har en som ligger och skräpar någonstans, har du nån polare som är lika briljant som du?

Sry det blev fel. 1k skulle det stå, men det var ett helt ospelat ex. inplastat.
Citera
2012-07-03, 17:26
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjafsarn
Jag förstår inte hur en såpass anonym artist har råd med såpass välproducerade videor. Annars är det väl samma gamla svenneklyschiga texter och upplägg på musiken. Inget märkvärdigt känner jag. Å andra sidan är detta inte "min" genre.

Han drog nog in en hel del på melodifestivalen och fjortisspelningarna han fick därefter.
Citera
2022-08-15, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Inte meningen att låta dryg och så, tror inte PositiveNegative menar något illa heller, men du förstår vad vi menar. Vi sa bara våran åsikt

https://youtu.be/dsJccKrc6hA
Vad säger du om den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här