Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
It's hiphop! Hiphop har alltid handlat om hårdhet, attityd och faggot-hatande. Det är en del av kulturen, du får tycka som du vill. Det finns väldigt mycket kärlek och gemenskap i hiphop men kanske inte på samma sätt som i Justin Bieber-låtar.
Det är inte bara jag som tycker att de va gay gjort. Kolla på hans battles, han blir fan dissad för det hela tiden. Det går emot hiphopens alla oskrivna regler att va med i melodifestivalen. Crome blev ju fett hatad för han var med i talang t.ex. Så är det bara inom hiphopen.
1. Jaha, men nu är det jag som lyssnar. Jag skiter alltid i normerna, har fått mycket skit för den jag är just för jag plöjer igenom normerna. Klart det finns mycket kärlek, många låtar fullständigt genomsyrar det även om det är dolt.
2. jag kollar inte på battles för jag tycker det är "gay" och "lame". Jag blir liksom generad för det är så pinsamt. Särskilt presentatörerna och alla som vevar runt som babianer, har verkligen försökt kolla på flera men det slutar alltid med att jag stänger av. Sen hatar jag...hat även om det "är på skojj". låt oss säga obefogat hat

, avskyn mot staten, polisen och allt annat förtryckar skit har jag inte problem med.
Jag är nog en av de mer normbrytande hiphop lyssnarna som finns, för numera älskar jag hiphop. Tenderar att bli accepterad IRL av "riktiga hiphopare" när jag droppar lite namn som jag gillar
Men jag är en riktig mjukis som blir hård som sten när folk blir förtryckta och behandlade illa, sånt ogillar vi starkt.
Men tack för förklaringarna! (Verkligen) skulle nästan tippa på att hiphoppen kommer få sig en rejäl omkastning då den kommer bli väldigt stor inom en snar framtid...liksom när jag av alla börjar lyssna, då har det hänt något