Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-02, 13:02
  #1
Medlem
alkokanes avatar
En debatt om helt enkelt medias roll att kunna bevaka Sverigedemokraterna på ett objektivt sätt och där en ny utgiven bok av författaren Björn Häger har belyst uppenbara problem i dagens media.

Vissa av er kanske kommer ihåg förra årets debatt på almedalen där Jimmie Åkesson möte Lena Mellin och där man också talade om nästan samma ämne jag har själv inte kunnat hitta någon länk till debatten så jag hoppas att någon av er kan bidra med en.

Debattörer:
Björn Söder, partisekreterare (sd)
Björn Häger, författare
Kersti Forsberg, chefredaktör City Skåne
Lena Mellin, Aftonbladet
Moderator: Cecilia Garme



https://sverigedemokraterna.se/2012/...s-av-medierna/
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197889474
http://www.tu.se/component/content/a...ta-privilegier
Citera
2012-07-02, 13:27
  #2
Medlem
Thains avatar
Som svar på din topic: Nej.
Citera
2012-07-02, 13:53
  #3
Medlem
stonerfuzzs avatar
Nej, det är riktigt äckligt hur allt tystas ner.
Citera
2012-08-10, 17:04
  #4
Medlem
Robin Woods avatar
Partiet får inte gå för fort fram i offentlig debatt, då man troligtvis har kommit överens om en plats i riksdagen även nästa mandatperiod. Man tystar ned och och man förtiger verkligheten med avsikt.
Det är nu känt hur SD styrs politiskt, och man vet om även hur influenserna i de andra pk-partierna är, och hur de fungerar!
Citera
2012-08-10, 22:10
  #5
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Partiet får inte gå för fort fram i offentlig debatt, då man troligtvis har kommit överens om en plats i riksdagen även nästa mandatperiod. Man tystar ned och och man förtiger verkligheten med avsikt.
Det är nu känt hur SD styrs politiskt, och man vet om även hur influenserna i de andra pk-partierna är, och hur de fungerar!

Alltså att SD inte bemöts objektivt från pressen är naturligt,dom stöder sina egna positioner och egna partier.
SD får helt enkelt skaffa egen media som får föra fram de SverigeDemokratiska idealen.
Värre är däremot att Statlig skatte och avgiftsfinasierad TV och Radio inte behandlar SD objektivt,det ligger på gränsen till lagbrott faktiskt.
Men varje gång man misshandlar SD,ljuger och drar upp tramshändelser,så stärks faktiskt partiet.
Så det finns mängder av nyttiga idioter i mediavärlden trots allt.
Citera
2012-08-10, 22:40
  #6
Medlem
Carlstads avatar
Jag vet hur SD skulle nå ut i media eftersom jag själv haft detta som yrke inom politiken, fast vänsterut och lyckats locka media runt om i Sverige.

SD är otroligt klantiga men det beror främst på att partiet är tämligen nytt. Inom tio år har de lärt sig massor under förutsättning att massarbetslöshetet består.

Vilket SD lär få åtnjuta och knappast misslyckas med att utnyttja.

Fast om Åkesson ryker är partiet stendött för lång tid framåt. Undrar om SD:arna fattar hans "storhet"?

MVH Carlstad
Citera
2012-08-11, 10:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Jag vet hur SD skulle nå ut i media eftersom jag själv haft detta som yrke inom politiken, fast vänsterut och lyckats locka media runt om i Sverige.

SD är otroligt klantiga men det beror främst på att partiet är tämligen nytt. Inom tio år har de lärt sig massor under förutsättning att massarbetslöshetet består.

Vilket SD lär få åtnjuta och knappast misslyckas med att utnyttja.

Fast om Åkesson ryker är partiet stendött för lång tid framåt. Undrar om SD:arna fattar hans "storhet"?

MVH Carlstad

Du har haft det yrket, men ingen säger att du varit bra på det... Resten av argumenten?/påståendena låter mer som färgade egna åsikter än SD's verkliga problem...

Så länge SD fortsätter hålla borta diverse stolpskott borta kommer det gå bra... Normaliserings processen är fullt igång nu och jag känner fler o fler runtomkring som inte vågat stå upp för SD börjar göra det! Vilket oavsett vad man tycker själv är bra för demokratin
__________________
Senast redigerad av ccchector 2012-08-11 kl. 10:21.
Citera
2012-08-11, 18:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Jag vet hur SD skulle nå ut i media eftersom jag själv haft detta som yrke inom politiken, fast vänsterut och lyckats locka media runt om i Sverige.

SD är otroligt klantiga men det beror främst på att partiet är tämligen nytt. Inom tio år har de lärt sig massor under förutsättning att massarbetslöshetet består.

Vilket SD lär få åtnjuta och knappast misslyckas med att utnyttja.

Fast om Åkesson ryker är partiet stendött för lång tid framåt. Undrar om SD:arna fattar hans "storhet"?

MVH Carlstad

Visst betyder JÅ mycket men jag vet två personer i SD som skulle kunna ta över på ett mycket bra sätt.
Så det där med att SD är stendött om JÅ lämnar, tycker jag inte stämmer.

Till valet 2014. SD måste bli tydligare. Nu har de adekvata uppgifter om vad invandringen kostar Sverige. De bör lyfta fram detta och jmf med vad t ex vården, skolan kostar per år. Gör det så tydligt som möjligt.
Vill du fortsätta att vara med och betala ca 46 miljarder per år för invandringen?! Rösta då inte på SD !
__________________
Senast redigerad av kokakatt 2012-08-11 kl. 18:27.
Citera
2012-08-13, 23:18
  #9
Medlem
Kurt1s avatar
Framför allt tycker jag att det handlar om att Jimmie Åkesson inte får vara med i sammanhang där han skulle framstå som "folklig". De andra partiledarna får vara sommarpratare, men inte Jimmie tydligen. Och inte heller vara med i mer "folkliga" tv-program som t.ex. Skavlan. Inte ens nobelfesten får han vara med på. Absolut finns det en diskriminering och det är egentligen ganska allvarligt.
Citera
2012-08-14, 09:44
  #10
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Framför allt tycker jag att det handlar om att Jimmie Åkesson inte får vara med i sammanhang där han skulle framstå som "folklig". De andra partiledarna får vara sommarpratare, men inte Jimmie tydligen. Och inte heller vara med i mer "folkliga" tv-program som t.ex. Skavlan. Inte ens nobelfesten får han vara med på. Absolut finns det en diskriminering och det är egentligen ganska allvarligt.

Åkesson skulle vara med och grillas i Parlamentet för ett par år sedan, det ställdes in med kort varsel av TV4, det humlades om säkerhetsskäl.

Skavlan själv uttalar sig om Åkesson här:
Citat:
Ok, men vilka gäster skulle du inte kunna bjuda in till Skavlan?
- Det finns många. Men det handlar mer om vilka situationer människor är i, och vilka andra som är gäster, inte att jag är rädd att ha gäster med fel åsikter. Vi måste ju tåla att sitta i ett rum och tala med människor som inte tycker likadant som vi själva.
Skulle Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson kunna vara gäst?
- Ja, absolut. Men allt beror på sammanhanget. Den norske politikern Carl I. Hagen var med i höstas, han har åsikter som jag personligen inte delar. Min utgångspunkt är att jag ska kunna tala med alla slags människor, att jag inte ska vara rädd för det som är annorlunda. Det går inte att vara journalist på något annat sätt. Man kan säga att jag har en grundläggande fundamentalistisk syn på yttrandefriheten – med en dos pragmatism.
http://morelli.se/index.php/journali...edrik-skavlan/
Det är alltså de andra gästerna som ska avgöra om Åkesson platsar, om det blir en småmysig pratstund eller inte. Räkna alltså med att Åkesson aldrig kommer att bli inbjuden dit.
Citera
2012-08-14, 11:36
  #11
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Åkesson skulle vara med och grillas i Parlamentet för ett par år sedan, det ställdes in med kort varsel av TV4, det humlades om säkerhetsskäl.

Skavlan själv uttalar sig om Åkesson här:

http://morelli.se/index.php/journali...edrik-skavlan/
Det är alltså de andra gästerna som ska avgöra om Åkesson platsar, om det blir en småmysig pratstund eller inte. Räkna alltså med att Åkesson aldrig kommer att bli inbjuden dit.

Nu fattar jag inte riktigt.. Skalvan säger ju att det inte skulle vara något problem om att det är bra om gästerna har blandade åsikter. Hur kan du få det till att han "aldrig kommer bli inbjuden"?



För att svara på TS fråga:

Jag tycker den numera faktiskt för det mesta är bra. Den var helt fucked runt valet och tiden efter. Men nu så tycker jag att det inte längre finns något att "hetsa upp sig över" till samma grad längre. Visst.. ett par partiska inslag då och då händer väl fortfarande, men det händer för alla partier.
__________________
Senast redigerad av Carlos88 2012-08-14 kl. 11:38.
Citera
2012-08-14, 21:47
  #12
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Nu fattar jag inte riktigt.. Skalvan säger ju att det inte skulle vara något problem om att det är bra om gästerna har blandade åsikter. Hur kan du få det till att han "aldrig kommer bli inbjuden"?

Därför att de andra gästerna (om de är svenska PK-gäster) skulle lägga in sitt veto. Skavlan som är norrman har däremot en öppnare syn. Carl I Hagen bekräftade förövrigt (när han var gäst) att Åkesson behandlas värre än vad han fick utstå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback