2012-07-01, 18:01
Medlem
Hej,
Har nyss köpt en mac mini som jag skall ha som server, hur tar jag bort kravet för mus och tragentbord?
Om jag kopplar bort det så kan jag inte starta datorn igen förens jag har satt in dom igen.
Citera
2012-07-01, 19:02
Medlem
systems avatar
Menar du att Minin inte startar trots att du trycker på startknappen på baksidan?
Citera
2012-07-01, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Menar du att Minin inte startar trots att du trycker på startknappen på baksidan?

Jo den startar men sen kommer det automatiskt där den frågar efter mus och targentbord och jag kommer inte in i OS X.

Någon som vet hur man kommer förbi detta?
Har ju den som en HTPC så det känns lite surt att jag måste ha ett targentbord och mus inkopplat.
Citera
2012-07-01, 20:26
Medlem
systems avatar
Den frågar efter mus och tangentbord via blåtand eftersom den inte känner att något annat är inkopplat. Helt logiskt.

Automatisk inloggning vid uppstart är av säkerhetsskäl avstängt från början. Om du vill loggas in automatiskt sker det via Systeminställningar > Säkerhet och integritet > Allmänt > Stäng av automatisk inloggning (bocka ur).
Citera
2012-07-01, 21:28
Medlem
Citat:
Den frågar efter mus och tangentbord via blåtand eftersom den inte känner att något annat är inkopplat. Helt logiskt.

Precis och detta vill jag ta bort, jag vill att datorn startar trots att det inte finns något targentbord eller mus som att jag kör den endast via remoote och den står i min TV bänk.

Hur gör jag det?
Citera
2012-07-01, 21:43
Medlem
systems avatar
Jag vill minnas att frågan dyker upp enbart direkt efter uppstart. Såvida du inte oavbrudet startar om din dator borde det inte vara något problem.
Citera
2012-07-01, 22:00
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att frågan dyker upp enbart direkt efter uppstart. Såvida du inte oavbrudet startar om din dator borde det inte vara något problem.

Det är sant, men skulle vara skönt om man kunde ta bort att den frågar så att man kan starta om den när man inte är hemma osv.
Citera
2012-07-01, 22:27
Medlem
systems avatar
Se till att få igång Remote i din andra tråd. Efter detta kommer inte mus-/tangentbordsfrågan vara ett problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in