2012-07-01, 07:30
Medlem
bunjackens avatar
hej moderatorer och övriga användare varför har ni skrivit i reglerna för recycle your stuff att man inte får skicka snus? forumet är förhandsmoderat reglen kom till 2011 men under 2012 så var det nån som skulle skänka snus

så min frågar är varför ni tillåter det om det är emot reglerna?

varför får man inte skicka allt som är lagligt att inneha?

tex om jag vill skänka ett pålägg i ett kuvert och skicka till den som skriver först i mitt inlägg i recyckle your stuff ska jag inte få skicka det då till personen?
Citera
2012-07-01, 07:47
Medlem
AnusSeekers avatar
Varför gnälla?

Skicka RP på de trådarna som bryter mot Tillägg till specialreglerna i RYS 2011-11-02.
Citera
2012-07-01, 07:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
tex om jag vill skänka ett pålägg i ett kuvert och skicka till den som skriver först i mitt inlägg i recyckle your stuff ska jag inte få skicka det då till personen?

Jag kommer inte ihåg hur vi kom fram till att man inte skulle få RYS:a bland annat tobak faktiskt. Däremot kan jag inte se några hinder för att RYS:a pålägg, varför man nu skulle vilja göra det.
Citera
2012-07-01, 11:00
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Snus är tobak, tobak är en drog och droger är inte tillåtna att skänka. Allt över en bred kam gör det enklare. (Mediciner, alkohol, RC's, tobak etc.)

Jag har dock gjort ett misstag när jag nyligen godkände en tråd med just snus, ser jag nu. Det är beklagligt att det ger delade signaler, men jag är inte mer än människa. Har väl bockat i två godkännanderutor istället för en, kan jag tro.

Jag ber om ursäkt för förvirringen och rätt ska vara rätt. Tråden är nu borttagen.

/Mod
Citera
2012-07-02, 05:35
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Snus är tobak, tobak är en drog och droger är inte tillåtna att skänka. Allt över en bred kam gör det enklare. (Mediciner, alkohol, RC's, tobak etc.)

Jag har dock gjort ett misstag när jag nyligen godkände en tråd med just snus, ser jag nu. Det är beklagligt att det ger delade signaler, men jag är inte mer än människa. Har väl bockat i två godkännanderutor istället för en, kan jag tro.

Jag ber om ursäkt för förvirringen och rätt ska vara rätt. Tråden är nu borttagen.

/Mod

ok det gör inget misstag kan hända vem som men huvudsaken är ju att det är en engångsförteelse och inte sker jämt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in