• 4
  • 5
2012-07-03, 16:24
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxxster
Du har så rätt.... Tyvärr!!

Hej
Ja jag hade det på känn. Tack- då vet jag. Hemskt tråkigt, jag vet vem den ene killen var, vad jag minns en sympatisk grabb.
Jag har ingen anledning att skriva ut namnet i sin helhet, vill någon annan göra det så "be my guest" men jag lider med de anhöriga och beklagar och vill inte spä på nånting.
Det finns tusen anledningar till en trafikolycka, men tragiken och anhörigas lidande finns alltid där.

/Ofay
Citera
2012-07-04, 23:43
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WermlandsBanken
Folk i Värmland kör som idioter så det är tyvärr inte ovanligt att sånt här händer i detta landskap.
Om vägarna i Värmland var lika påkostade som i övr delar av sverige så skulle garanterat olycksstatistiken se annorlunda ut,
Citera
2012-07-05, 22:21
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Om vägarna i Värmland var lika påkostade som i övr delar av sverige så skulle garanterat olycksstatistiken se annorlunda ut,

Absolut. Då skulle vi ha massor med döda i trafiken på andra håll i landet. Det bor väl 250 - 270 tusen i Värmland.
Det finns liksom en anledning till att vägarna i vårt län inte rustas på samma sätt som på mer tätbefolkade områden.
Citera
2012-07-05, 22:46
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenSnuffe
Absolut. Då skulle vi ha massor med döda i trafiken på andra håll i landet. Det bor väl 250 - 270 tusen i Värmland.
Det finns liksom en anledning till att vägarna i vårt län inte rustas på samma sätt som på mer tätbefolkade områden.

Jag förstår inte varför folk ska dö på andra håll bara för att Värmland skulle få bättre vägar..den aktuella olycksvägen är i ett bedrövligt skick med tanke på all tung trafik som färdas där,denna väg och flera i Värmland används som genomfartsväg till andra delar av Sverige och Norge,det är därför inte mer än rätt att staten betalar upprustning och inte lägger ansvar på fattiga Värmlandskommuner,jag reser en hel del ute i landet och Värmland har dom sämsta vägarna enl min uppfattning,jag vet inte om det hade hjälpt i det aktuella fallet men kanske utgången blivit en annan,

Vägar skall naturligtvis vara rustade efter den trafik som färdas där, inte efter hur många som bor efter vägen.
Senast redigerad av stpungen 2012-07-05 kl. 22:53.
Citera
2012-07-05, 22:50
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Jag förstår inte varför folk ska dö på andra håll bara för att Värmland skulle få bättre vägar..den aktuella olycksvägen är i ett bedrövligt skick med tanke på all tung trafik som färdas där,denna väg och flera i Värmland används som genomfartsväg till andra delar av Sverige och Norge,det är därför inte mer än rätt att staten betalar upprustning och inte lägger ansvar på fattiga Värmlandskommuner,jag reser en hel del ute i landet och Värmland har dom sämsta vägarna enl min uppfattning,jag vet inte om det hade hjälpt i det aktuella fallet men kanske utgången blivit en annan.

Jag instämmer i det du skriver, men samtidigt har inte staten en oändlig sjö av pengar att ösa ur.
Jag reser också en hel del i landet o för mig vore det ofattbart om LV175 skulle prioriteras före RV50 mellan Askersund och Motala exempelvis.
Citera
2012-07-05, 23:10
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenSnuffe
Jag instämmer i det du skriver, men samtidigt har inte staten en oändlig sjö av pengar att ösa ur.
Jag reser också en hel del i landet o för mig vore det ofattbart om LV175 skulle prioriteras före RV50 mellan Askersund och Motala exempelvis.

Jag har en känsla av att Värmland alltid kommer långt ner på statens prioriteringslista,Jag vet inte om det hjälpt i det här fallet men naturligtvis är standarden på vägen viktig ur trafiksäkerhetssynpunkt,,,
nu är det några år sen jag åkte RV50 men kommer inte ihåg att jag reagerade,,vägen mellan Karlskoga-Degerfors-Laxå-Askersund var en tuffing , väg 205
Citera
2012-07-11, 17:47
Medlem
GasGlads avatar
Dödsfallsnotis på båda införd i gårdagens Nya Wermlands Tidningen.

http://img267.imageshack.us/img267/6755/helmersson.png
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in