2005-03-10, 17:52
Citat:
Ursprungligen postat av DnOWis
Vad kostar:
Hascholja?
PCP?
Opium?
Rökheroin?
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| ||||||||||||||||||||||||
Och, någon som vet om det där vita haschet har kommit till Sverige än?
Hascholja?
PCP?
Opium?
Rökheroin?
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| ||||||||||||||||||||||||
Och, någon som vet om det där vita haschet har kommit till Sverige än?
#1) Hascholja är inte ekonomiskt gångbart eftersom det inte är samma sak som koncentrerat cannabis, man förlorar en del aktiva substanser i extraheringen. Den enda gången jag har stött på det är när en bekant som odlat själv och extraherat, men det blev så dyrt att framställa att han inte kunde sälja det.
#2) PCP har jag aldrig påträffat i Sverige. Aldrig hört någon som provat eller blivit erbjuden det. Jag säger inte att det är omöjligt att hitta, men låt mig citera "drogportalen": "Både PCP och meskalin förekommer endast undantagsvis på den illegala marknaden i Sverige.". Dvs, hittar du någonsin PCP finns det inget direkt standardpris att utgå från.
#3) Opium är sällsynt i Sverige, men 150-250 kr/g har jag hört, men detta var ett par år sedan så du får justera med index

#4) Inte halvunik direkt, se övriga svar i tråden.
#5) Det vita haschet kommer inte komma till Sverige i några större mängder tills den dagen då Sverige ändrar sina lagar. Dessutom är det få personer i Sverige som äv villiga att betala för riktigt hög kvalité, folk gnäller redan när en femma riktigt bra gräs kostar mer än 500 kr.

Jag vill få lite perspektiv på saker innan jag skulle göra något sånt. För tillfället håller jag mig nog till mitt röka och flödder tills mina fina röda blommer växt färdigt någon gång i sommar. Då blir det mumma té för hela slanter och om jag gillar det kanske tom. lite av det får hoppa ner i en pipa.