Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-03-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DnOWis
Vad kostar:

Hascholja?
PCP?
Opium?
Rökheroin?

|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| ||||||||||||||||||||||||

Och, någon som vet om det där vita haschet har kommit till Sverige än?

#1) Hascholja är inte ekonomiskt gångbart eftersom det inte är samma sak som koncentrerat cannabis, man förlorar en del aktiva substanser i extraheringen. Den enda gången jag har stött på det är när en bekant som odlat själv och extraherat, men det blev så dyrt att framställa att han inte kunde sälja det.

#2) PCP har jag aldrig påträffat i Sverige. Aldrig hört någon som provat eller blivit erbjuden det. Jag säger inte att det är omöjligt att hitta, men låt mig citera "drogportalen": "Både PCP och meskalin förekommer endast undantagsvis på den illegala marknaden i Sverige.". Dvs, hittar du någonsin PCP finns det inget direkt standardpris att utgå från.

#3) Opium är sällsynt i Sverige, men 150-250 kr/g har jag hört, men detta var ett par år sedan så du får justera med index

#4) Inte halvunik direkt, se övriga svar i tråden.

#5) Det vita haschet kommer inte komma till Sverige i några större mängder tills den dagen då Sverige ändrar sina lagar. Dessutom är det få personer i Sverige som äv villiga att betala för riktigt hög kvalité, folk gnäller redan när en femma riktigt bra gräs kostar mer än 500 kr.
Citera
2005-03-10, 19:35
Bannlyst
ingen direkt skillnad på brunt och vitt heroin då allt heroin är vitt från början!
MVH J
Citera
2005-03-10, 21:56
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Tja, har för mig att jag läst någonstans att rökversionen inte lämpar sig för IV, för oren. Dock fanns det vissa som sket i detta för att det bruna var billigare än det vita. Verkar onödigt att ha vitt horse överhuvudtaget om det bruna gick alldeles utmärkt att skjuta. Dock kan jag ha fel. Sen undrar jag varför du har citerat en "felstavning" som jag faktist inte gjorde.

Det jag reagerade på var, att man var ett dumt as, om man tog till verktyget .
Det var så jag förstod meningen .
Brunt går alldeles utmärkt att skjuta, med lite citronsyra/askorbin tillsatt .
Och vitt går helt utmärkt att röka med lite koffazon .
Så båda färgerna går att göra samma saker med om man har tillsattserna !
Citera
2005-03-10, 22:03
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Men det finns väl även svart heroin som tillverkats dirket från råopium och inte processerats till morfin först?? Det var kanske det han tänkte på då han talade om orent hors som var farligt att skjuta??
Citera
2005-03-10, 22:14
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Men det finns väl även svart heroin som tillverkats dirket från råopium och inte processerats till morfin först?? Det var kanske det han tänkte på då han talade om orent hors som var farligt att skjuta??

Jaha, TAR .
Farligt och farligt, det är väl inte balsam för venerna kanske, men i usa injiceras det flitigt .
Har aldrig sätt tar i sverige faktiskt ...
Citera
2005-03-11, 07:03
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Jaha, TAR .
Farligt och farligt, det är väl inte balsam för venerna kanske, men i usa injiceras det flitigt .
Har aldrig sätt tar i sverige faktiskt ...
Då passar ju tjärheroinet bra in i denna tråd då den handlar om ovanliga droger... =)
Citera
2005-03-11, 11:58
Bannlyst
hadde fan inte bangat att testa lite tar!!!
verkar bara lite knxigt att lösa det!
MVH J
Citera
2005-05-07, 20:56
Medlem
Rebelxs avatar
Såg nån dokumentär som hette Black Tar Heroin.
Men om jag inte minns helt fel så rökte de oftast det?
Citera
2005-05-10, 21:03
Medlem
Lekbarns avatar
Rett ball, snackade med en nepaleser po bussen till catmando och for hans mail, ner han klivit av upptecker jag att han glomt sin plonka po sin plats. Trevlig som jag er kollar jag ikce i den forutom att forsekra mig om att det er hans.

Skickar ett mail o seger att jag har den o lemnar sedan plonkan med mina grejjer po hotellet o drar ut po en trekk i himalaya o ner jag kommer hem igen 13 dagar senare for jag ett mail der det stor att han har brown suger i plonkan. Trodde han var lite hotten tott o menade hasch men icke! Ner jag kollar i plonkan ligger der mkt riktigt ett papper med jonk invirat!

Sjukt verre, nere i toan okte det iaf..
Citera
2005-05-10, 23:52
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:

Jag är faktiskt enormt sprutliberal, det är drogen som räknas, inte sättet den administreras på. Sen att jag inte kan tänka mig att ta några droger som är vettiga att ta IV (hade faktiskt funderingar på att ta mitt kodein IM bara för att testa), och det är ju ett persoligt vad som jag inte skall klandras för.
Citera
2005-05-11, 00:36
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Rett ball, snackade med en nepaleser po bussen till catmando och for hans mail, ner han klivit av upptecker jag att han glomt sin plonka po sin plats. Trevlig som jag er kollar jag ikce i den forutom att forsekra mig om att det er hans.

Skickar ett mail o seger att jag har den o lemnar sedan plonkan med mina grejjer po hotellet o drar ut po en trekk i himalaya o ner jag kommer hem igen 13 dagar senare for jag ett mail der det stor att han har brown suger i plonkan. Trodde han var lite hotten tott o menade hasch men icke! Ner jag kollar i plonkan ligger der mkt riktigt ett papper med jonk invirat!

Sjukt verre, nere i toan okte det iaf..

Whaaat?!
Nu skulle jag kunna skriva något i stil med
"Hur kunde du spola ner det, har du tappat förståndet!?"
Men givetvis känner vi ju alla olika och har olika uppfattningar
om vad som är njutning och droger ....
Men ändå, du skulle kunna ha blivit väldigt euforisk eller gjort dig en hacka.

Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Jag är faktiskt enormt sprutliberal, det är drogen som räknas, inte sättet den administreras på. Sen att jag inte kan tänka mig att ta några droger som är vettiga att ta IV (hade faktiskt funderingar på att ta mitt kodein IM bara för att testa), och det är ju ett persoligt vad som jag inte skall klandras för.

Ok, jag förstår ditt sätt att se på saken .
Jag avråder dig att ta Kodein IM, om du har Ampuller med
Kodein som är till för IM så är det en annan sak .
Jag råder dig att prova något annat som en första gångs? IV
upplevelse, tex. Amfetamin ? Eller kanske något Morfin preparat ?
Citera
2005-05-11, 01:40
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ok, jag förstår ditt sätt att se på saken .
Jag avråder dig att ta Kodein IM, om du har Ampuller med
Kodein som är till för IM så är det en annan sak .
Jag råder dig att prova något annat som en första gångs? IV
upplevelse, tex. Amfetamin ? Eller kanske något Morfin preparat ?

Var just detta jag inte hade, så det var det det föll på. Amfetamin eller tyngre opiater rör jag inte heller. Du får tänka på att jag bara är en pojkvasker med hela livet framför mig. Jag vill få lite perspektiv på saker innan jag skulle göra något sånt. För tillfället håller jag mig nog till mitt röka och flödder tills mina fina röda blommer växt färdigt någon gång i sommar. Då blir det mumma té för hela slanter och om jag gillar det kanske tom. lite av det får hoppa ner i en pipa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in