2012-06-29, 20:46
Medlem
turk.i.burks avatar
Är det trådskaparen eller mods som ansvarar för att en tråd inte ska innehålla OT ?
Citera
2012-06-29, 20:48
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turk.i.burk
Är det trådskaparen eller mods som ansvarar för att en tråd inte innehåller OT ?
Modsen antagligen, tror inte TS ber om att sina inlägg ska kastas i papperskorgen för OT.
Citera
2012-06-29, 20:49
Medlem
Wkblades avatar
Det är väl användarens ansvar att inte skriva ot-inlägg, men det är modsen som ansvarar för att rensa trådarna från ot-inlägg
Citera
2012-06-29, 20:50
Medlem
turk.i.burks avatar
Varför blir då trådar låsta p.g.a mycket OT ?
Citera
2012-06-29, 20:51
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Allt en trådskapare kan göra är att posta en tydlig topic och diskussion och inte själv dra iväg off topic i sin egen tråd.
Sedan är det upp till mods att renas bort det som faller under off topic men medlemmar kan hjälpa till mycket genom att skicka rp på dessa inlägg.

Citat:

Kan ts mena sin egen tråd om datorköp?

Att formulera en sensationell rubrik/trådstart för att hamna på heta ämnen är inte en bra början för trådens fortlevnad.
Senast redigerad av .ZoeJane. 2012-06-29 kl. 21:09.
Citera
2012-06-29, 20:52
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
För att modsen tycker det är för mycket OT, vad är det som är svårt att förstå?
Citera
2012-06-29, 20:56
Medlem
micaeles avatar
Ansvarar? På Flashback äger inte trådskaparen sin dito, så inget ansvar kan utkrävas utav densamme. Det är moderatorers uppgift att rensa trådar från OT, men det är också trådskapares uppgift att formulera en trådstart som inte inbjuder till OT.
Citera
2012-06-29, 21:18
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
... det är också trådskapares uppgift att formulera en trådstart som inte inbjuder till OT.

Vill du utveckla hur det skulle gå till i praktiken?
Citera
2012-06-29, 21:42
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Det är väl användarens ansvar att inte skriva ot-inlägg, men det är modsen som ansvarar för att rensa trådarna från ot-inlägg

Citat:
Så är det.

En del trådar kastas/låses för att det bara blir OT i dem. Det går liksom inte att rensa så det blir bra.
Citera
2012-06-29, 21:53
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Vill du utveckla hur det skulle gå till i praktiken?
Fiktiva exempel på trådstarter:

A/

Citat:
Vad tycker ni att vi ska göra åt alla inbrottstjuvar?
Jag tycker att vi ska tortera dem långsamt och sedan sätta nackskott på dem. Sedan ska vi utvisa sandnegrerna och hela deras familj. Jag kräks på de jävla asen!

B/

Citat:
Jag tycker att det är bekymmersamt med alla inbrott. Vad bör man lämpligen ge tjuvar för påföljd? Hjälper det verkligen med fängelse, eller ska det kanske vara vård istället?

Jag läste en intressant undersökning om ämnet nyligen [länk till undersökningen] där det visar sig att vård ger mer hållbara resultat. Samtidigt tycker jag att tjuven bör ha ett ordentligt straff.
Kanske en kombination av bådadera är det bästa?

Båda TS vill diskutera ungefär samma sak, men en av dem har goda chanser att få en givande diskussion. Den andra riskerar att bara få tramsiga svar som inte leder någonstans alls.

Vilken trådstart tror du drar till sig mest OT?
Citera
2012-06-29, 23:38
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fiktiva exempel på trådstarter:

A/

B/

Båda TS vill diskutera ungefär samma sak, men en av dem har goda chanser att få en givande diskussion. Den andra riskerar att bara få tramsiga svar som inte leder någonstans alls.

Vilken trådstart tror du drar till sig mest OT?

Jag menar att i praktiken så finns det inget sätt att förhindra trådstart A.
Det kommer alltid att finnas en stor mängd personer som skapar undermåliga trådstarter
Citera
2012-06-29, 23:41
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Jag menar att i praktiken så finns det inget sätt att förhindra trådstart A.
Det kommer alltid att finnas en stor mängd personer som skapar undermåliga trådstarter
Så är det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in