2012-06-29, 16:40
Medlem
Hej, varje gång man får tacos i skolan så kommer det med en creme fraiche sås och jag har alltid undrat hur det har tillagats, jag antar att det är olika i olika skolor men jag måste ändå fråga hur detta görs och jag antar att ni har bättre råd för godare såser till tacosen?
Citera
2012-06-29, 17:16
Medlem
BrottareGustavs avatar
Crème fraiche + Valfri krydda? Tror inte att skolan lägger ner så mycket tid på just tacodippen.. Om man nu inte vill vara naiv och tro att de gör dippen helt sjukt avancerat och allting annat förjävla dåligt.

I vilket fall så skulle det inte förvåna mig om de kör på någon färdig blandning av Crème fraiche och någon krydda liknande grillkrydda.

Vill du ha en bra dipp så kör på BARA crème fraiche - blir riktigt gott! Du kan också slänga i en påse OLW Sourcream & Onion-dippmix
Citera
2012-06-29, 17:58
Medlem
Blåbärskungens avatar
Nu fick jag aldrig Tacos i plugget, men jag tror det är en gräddfilsås med taco-krydda i då jag har serverats det på bufféer.
Citera
2012-07-01, 21:25
Medlem
MissMias avatar
en del blandar creme fraiche med salsan...
då blir den lite rosaaktig med små bitar i.
Citera
2012-07-01, 22:11
Medlem
christerys avatar
va, tackos var inte ens uppfunnet när jag pluggade, men gissningsvis gräddfil och tacoksalsa om den var ljusare, och drygare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in