2012-06-28, 23:23
Avslutad
https://www.flashback.org/sp38085030

Bara undrar. Hittar ingen regel som stödjer det, o det finns ju massvis med sådana. En del förstår jag, såna som skriver typ; "Bajsade nyss, ställ era frågor". Men jag kan nog hitta runt 10 så kallade frågelådor-trådar som är seriösa. En frågetråd om psyk tycker jag är intressant iaf.
Citera
2012-06-29, 00:00
Medlem
Zoms avatar
För att diskussionsunderlaget är minimalt. Vill man diskutera egna erfarenheter får man göra det, och det finns det redan en tråd för (som visserligen är rätt inaktiv). Då ska det dock vara i formen av att man beskriver sina erfarenheter, inte bara "jag är inlagd, fråga mig saker!".
Citera
2012-06-29, 00:21
Moderator
Lobengulas avatar
Frågelådor eller "ego-trådar" är väl inte per definition förbjudna men de blir sällan lyckade. Jag antar att det är ganska forumspecifikt vad som tillåts eller inte. I I&I så är det synnerligen sällan som en "ego-tråd" tillåts, helt enkelt för att det oftast blir trams. Det finns väl något undantag som "Fråga rasisterna".

Men då är det en grupp av användare som ser till att hålla den ren genom att skicka RP och så länge som den sköts så får den vara kvar. Men lättmodererad är den inte då det saknas en egentlig definierad frågeställning.

Min våta dröm är att Erik Ullenhag eller någon partiledare (givetvis efter verifikation) vill ha en frågelåda i I&I. Det skulle vara jäkligt intressant men kommer väl inte att hända.

I Resor finns det flera "frågelådor" där medlemmar som flyttat utomlands svarar på frågor om sin ort. Samma sak där, så länge som det inte blir trams så är det ju värdefullt för andra.

Dock så kvarstår faktum att jag har en mycket skeptisk syn på "frågelådor" och det ska till något ganska unikt för att sådana trådstarter inte ska åka i papperskorgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in