Vill bara dela med mig mina problem med Volvo S60, d v s den nya modellen.
Jag har ägt många nybilar genom åren och har ungefär ägt runt 20-30 bilar.
Men nya S60 har gett mig huvudvärk.
Beställde en S60 våren 2010, fick den i början av november.
Det blev en T6:a med ganska mycket lull lull.
Bilen fungerade bra i några månader, men sedan började problemen.
* Bilbältessystemet började ge varningar trots att alla passagerare var bältade.
* Volvo key-less system fungerade sådär, bakdörrarna gick inte låsa längre.
* När jag öppnade bilen med fjärrnyckeln så öppnades inte alltid alla dörrar.
* Plötsligt kunde fönster lite random går ner halvvägs, trots att jag hade lämnat bilen och fönstren var upp vid tillfället jag låste bilen.
* Ibland gick det inte låsa bilen med fjärrkontrollen, hur jag än försökte.
* Fyrhjulsdriften ger oljud när det är minusgrader.
* Key-less systemet slutade att dra upp fönster, stänga taklucka osv...när man lämnade bilen (detta var efter en uppgradering av mjukvaran).
* Infotainment systemet fungerar knackigt (mycket buggar).
En del av ovanstånde problem är fortfarande inte lösta av Bilia som servar min bil.
Som sagt, gör inte samma misstag som jag gjorde.
Välj ett annat bilmärke om du funderar på nybil.
Senast redigerad av hash 2012-06-28 kl. 22:54.
Som sagt svaret är att det är en -10a vilket är första årsmodellen. Första årsmodellen har alltid en mängd mindre fel, det är speciellt vanligt på Volvo bilar tyvärr.
Testade först en S60 T4 och sedan en S40 classic 2.0, S40in kändes så mycket stabilare på alla sätt när man försökte använda bilens "finesser".
S60in kändes som att allt satt lite halvdant på instrumentpanelen och rutan gick upp ojämnt, varningssignaler så det skriker om det.
Se där ja. En missledd och förvirrad knarkrökare till! Volvo är kvalitetsmässigt inte bättre än något annat på marknaden, bara dyrare.
Vi får väl se om kommunisterna kan få fason på sosseholkarna.