2012-06-28, 21:36
Medlem
Jag har en saab 9000 2.3t 200hk 1995 med sportavgassystem nu är det så att den börjar gå dåligt. När man kör i stabil hastighet typ 90 med eller utan farthållare så börjar bilen rycka, inte så mycket men det är väldigt störande, samma sak händer när man ger full gas på 3an , 4an och 5an då går den bra till 4000rpm sen rycker den till och bluddrar...
Jag har slängt på nya tändstift, tändkassett, luftfilter och bränsle filter utan resultat. Har även kollat och satt dit nya vakuum slangar. Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?
Citera
2012-06-28, 22:19
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Jag har ett liknande fel på min 9000 faktiskt, det är folk som också sagt till mig att kolla tändstiften och de, även magnetventilen. Så om du inte har kollat den så gör de.
Citera
2012-06-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Jag har ett liknande fel på min 9000 faktiskt, det är folk som också sagt till mig att kolla tändstiften och de, även magnetventilen. Så om du inte har kollat den så gör de.
Den är bytt ganska nyligen så jag tror inte det är fel på den, någon snackade om lambdasonden? Skulle den kunna göra att bilen beter sig som den gör?
Citera
2012-06-29, 15:10
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joabra01
Den är bytt ganska nyligen så jag tror inte det är fel på den, någon snackade om lambdasonden? Skulle den kunna göra att bilen beter sig som den gör?
Japp, det kan vara det tror jag. Jag hade en golf för längesen och den 'skuttade' också fram och då sa dom på bilverkstaden att det var lambdasonden.
Citera
2012-07-09, 17:48
Medlem
Blir galen!
Har bytt tändkassett, tändstift, luftfilter, bränslefilter, några risiga vakuum slangar. Men fortfarande samma problem turbon laddar upp till början på de röda sen börjar den hacka och bluddra, och fortfarande så hackar den när man kör stabilt på ca 2500-3000 rpm..
Citera
2012-07-09, 18:40
Medlem
Echonators avatar
Har du kollat att katten är hel? skaka och ruska på katten och om det låter inne i den så har du troligtvis hittat felet. En rasad katt täpper till när trycket stiger i avgaset och du får de problem du beskriver.

Är katten frisk kan du ta och mäta upp eller byta vevaxelgivaren då även den kan ge dessa problem med ganska lurvig gång på högre varv
Citera
2012-07-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Echonator
Har du kollat att katten är hel? skaka och ruska på katten och om det låter inne i den så har du troligtvis hittat felet. En rasad katt täpper till när trycket stiger i avgaset och du får de problem du beskriver.

Är katten frisk kan du ta och mäta upp eller byta vevaxelgivaren då även den kan ge dessa problem med ganska lurvig gång på högre varv

Okej tack för tipset får kika på de imorgon:-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in