2012-06-27, 19:48
Medlem
Hoppas att min trådstart hamnar i rätt forum nu!

Ska försöka förklara min bakgrund så kortfattat som möjligt.

Har haft kontakt med psykiatrin sedan många år och har gått igenom hela listan med preparat SSRI, Atarax, Theralen, Remeron osv för min depression, ångest och grubblande.
I början av året så inträffade olika händelser i livet som gjorde mitt tillstånd värre med dagliga panikångestattacker och fick för första gången bensodiazepin utskrivet.

Läkaren skrev ut Sobril 5mg men jag tyckte att dom tog för lång tid innan dom verkade och fick då utbytt till Stesolid 5mg och dessa fungerade bättre men tar inte bort ångesten helt för mig och jag blir trött och seg av den. Har varit på flera återbesök under dessa månader sedan jag fick stesoliden utskrivet och jag har sagt att jag tycker den fungerat. Problemet är att jag är en tillbakadragen person och vågar inte riktigt säga vad jag tycker och tänker alla gånger. Har endast tagit stesoliden som VB så tror inte att jag utvecklat tolerans mot den så det är därför den fungerar sämre.

Jag ska till läkaren snart och tänkte ta upp detta angående ångestmedicinen men känner att det kanske är dumt att komma flera månader efteråt och ta upp byte av den ? Är det någon av er som varit i liknade situation och bytt från Stesolid till något annat preparat? Några förslag på hur jag ska lägga fram det?

Kan också tillägga att jag jobbar med att komma till botten med mina problem och jag vet att inte benso är någon långsiktig lösning.

Alla synpunkter är välkomna.

MVH
Citera
2012-06-27, 22:35
Medlem
Alprazolam (xanor), fast inte många som skriver ut det då det är hög missbruksfaktor.
Citera
2012-06-27, 22:46
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkning
Alprazolam (xanor), fast inte många som skriver ut det då det är hög missbruksfaktor.

Det kan jag skriva under på efter 26 års dagligt bruk och tidvis missbruk
jag håller på att göra det motsatta reducera xanor för att i den mån det är möjligt gå över till stessolid och nu märker jag verkligen hur giftiga xanor är.
Citera
2012-06-27, 23:01
Bannlyst
Men sover du bra? Av olika skäl så har jag sen barndomen enorma problem med sömnen, och tyvärr så har detta nog varit en delfaktor i att jag hamnade i droger. För ett antal månader så började jag men Imovane som sömnmedicin och det lugnar ner mina racing thoughts i mitt huvud, och istället ett fritt dagdrömmande helt avslappnat med snabb insomning. Jag får bra sömn.

Jag blir lugn och fokuserad på stesolid. Det är en drömmedicin för mig vid sidan av Imovane. Men tyvärr så får jag inte den utskriven eftersom jag är missbrukare. Jag har emellertid skaffat det olagligt, men det är i små mämgder och jag måste hushålla med det så att det används vid rätt tillfällen.
Lite lustigt, och lite trist när man väl har hittat medicinen som hjälper en för just de orsakerna som gjorde att man hamnade i drogmissbruk, så är det nu drogmissbrukshistorien som gör att jag inte får det; och att jag sen vet att jag själv kan hantera det. Det spelar ingen roll. De tror ju inte på en knarkare om en sån sak, så klart.

Synd att du blir trött av stes. Xanor är effektiv, men den blir jag verkligen trött av.
Citera
2012-06-28, 01:24
Medlem
subuex heroin???
Citera
2012-06-28, 10:05
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

Ö D -> PF

//Moderator
Citera
2012-06-28, 12:02
Medlem
Psychoramas avatar
Börja med Lyrica. Alternativt Lyrica i kombination med en benzo(vid behov). Det funkar för många mot ångesten.
Citera
2012-06-28, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Börja med Lyrica. Alternativt Lyrica i kombination med en benzo(vid behov). Det funkar för många mot ångesten.

Ja, Lyrica är en märklig medicin. Men fall inte för frestelsen att rusa dig på den! En del älskar ruset, det gjorde jag. Men problemet med det är att man blir beroende, och för många är det beroendet sen en tortyr att bryta. Så nyttja bara medicinskt.
Men så som det ser ut nu, så har socialstyrelsen nyligen gått ut med att begräns förskrivningen kraftigt.

Jag hade inga större problem att bryta mitt beroende, men det var svettigt ibland. Nu tar jag bara ibland, och sparar resten till då det verkligen behövs; eller så har jag sålt det. Ett paket på svarta marknaden 56x150 ligger typiskt på 500-700 kr; och det skulle hålla en månad för dig (dock säljer inte jag).
Citera
2012-06-28, 20:34
Medlem
kemisksubstanss avatar
Antipyskotikan risperdal och fluanxol i låg dos kan användas mot ångest. Fluanxol ska också vara aktiverande vilket brukar vara bra för deprimerande personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in