Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Jag kommer inte gå in närmare på diskussionen, men en viss Vidal-Naquet föreslog 1980 i essän Un Eichmann de papier ("En pappers-Eichmann") en sammanfattning av revisionismens metoder i åtta punkter:
1. Varje direkt judiskt vittnesmål är antingen en lögn eller en fri fantasi.
2. Varje vittnesmål och varje dokument från tiden före befrielsen (krigsslutet 1945) betraktas som falskt, eller bortses från eller behandlas som ett "rykte".
3. Varje dokument som ger oss förstahandsinformation om de nazistiska metoderna är falskt eller manipulerat.
4. Varje nazistiskt dokument som använder ett kodat språk tolkas direkt, medan varje dokument som talar klarspråk omtolkas eller bortses ifrån.
5. Varje nazistiskt vittnesmål som tillkommit efter kriget är ett resultat av tortyr eller hot, oavsett plats eller tidpunkt för vittnesmålet.
6. En hel pseudoteknisk arsenal mobiliseras för att visa att massgasningarna var fysiskt och tekniskt omöjliga.
7. Det icke-ontologiska beviset för gaskamrarnas icke-existens.
8. Förfalskande eller utelämnande av allt som kan göra Förintelsen trolig.
Jag tar inte ställning för eller emot det här, men det är ena sidans argument. Kan vara bra att få med om det nu finns de klassiska "tre punkterna" med i samma arbete.
1. Varje judiskt vittnesmål är sant, dock inget bevis för att en förintelse ägt rum...
2. samma som 1???

3. Finns inte vad jag vet...
4. Vad är det här för dokument?
5. De har onekligen förekommit tortyr, men det kanske inte spelar roll när det är Nazister som utsätts för den?
6. Jaha, och det är något fel med att man visar på orimligheten i en metod som det påstås att förövarna använt sig av?
7. Va?

8. Vem skall bevisa vad? Den som påstår en sak skall lämpligen ha bevisbördan på sig. Annars väljer jag att säga att du mördade lite barn i helgen, du har sedan ätit upp dem så inga spår finns, du har även importerat dem så de finns inte folkbokförda. Bevisa nu att du är oskyldig!