Detta är inte en tråd om något soc fall som vill åka utomlands. Har jobb och inga bet. anmärkningar etc.
Saken är dock att jag och min flickvän vill åka utomlands. Vi arbetar just nu som djur, kommer göra det hela sommaren och sen dra till Norge efter sommaren för att jobba ännu mer.
Nu till saken.. Vi är båda lediga 2 veckor i augusti. (11 Augusti - 25 augusti). Enda gången vi är båda lediga samtidigt innan sommar 2013.
Men vi har inte pengar till att resa innan 25 augusti.
Juli + Juli lönerna går till att betala av hyrorna på vår svenska lägenhet samt downpayment till vår norska lägenhet.
Då vi båda precis slutat studera har vi inte heller skattat så extremt mycket (Jag skattade 123 tusen och hon 90 tusen förra året samtidigt som vi studerade).
Vi har inte kontrakt på våra jobb i Norge utan är "lovade" av folk vi litar på.
Så har Ni några tips på hur vi kan göra för att ev. kunna resa under dessa veckorna? Pengarna betalas tillbaka direkt den 25 augusti liksom. (Jag har inte försökt ansöka ännu, letar som sagt tips på vart man kan ansökan, kanske lån på banken eller liknande? Eller hur jag ska göra för att "öka" mina chanser hos tex. apollo).
Kollade runt på tex. apollo debetalning men de kräver fast jobb samt skattat 125 tusen (surt att det fattas 2 tusen). Och de gäller de flesta andra resesidorna också.
Senast redigerad av Snubben900 2012-06-26 kl. 20:52.
Pantbanken är svaret. Fast det förutsätter förstås att du har något att panta. Du kanske kan låna via ditt fackförbund annars, om du är ansluten till ett.
Har saker att panta, men inget körkort och närmaste pant ställe är 15mil. Lite drygt att dra med mig mina högtalare m.m. som väger typ 100kg ihop på tåget.
Finns det ingen sida där man ev. kan ta ett lån på 10 - 20 tusen? Även om räntan är lite högre.. https://www.freedomfinance.se typ? Vad tror ni om den sidan? Som jag ser det bör jag kunna ta ett lån där, eller?
En lösning kan vara att ni båda kopplar en kontokredit till era lönekonton på er bank den går att använda om och om igen och kostar i regel inget förutom när ni använder den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!