Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-26, 17:46
Medlem
dengo.dajordens avatar
Jag brukar ha linfrön + russin + nötter i filen eller yoghurten och skulle nu vilja prova fågelfrön (alpiste, canary seed, canary grass, 'phalaris canariensis' på latin) då den ska ha många goda egenskaper för hälsan.

"Phalaris Canariensis (canaryseed, or canary grass). Alpiste is primarily used as bird food. Many people are starting to consume alpiste for its potential health benefits to the heart, liver, and pancreas. Vegetarians, vegans, and raw food proponents have also turned to the consumption of alpiste for it's relatively high levels of protein, fiber, and iron."

Frågan är om det är safe för jag Googlat lite och läser något riktigt otäckt:
"Potential dangers for human consumption:
Most varieties of phalaris canariensis contain microscopic hairs comprised of approximately 98% silica. These silica fibers have a similar structure to asbestos. These varieties are dangerous for human consumption as the silica fibers can damage soft tissue in mammals. Studies have directly linked the consumption of these varieties to cases of esophageal cancer."

För mig finns det egentligen bara ett ord som sammanfattar artikeln: Jaha?
Frågan är kan man i Sverige köpa "silica fiber free" sorten?

"Alternative varieties:
Glabrous or "silica fiber free" varieties are being produced in small quantities. These hairless varieties virtually eliminate the silica fiber issue, and show increasing promise for widespread human use as a dietary supplement and food source."

Vad säger äggsperterna?
mvh
Den Goda Jorden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in