2012-06-25, 21:38
Medlem
Kenny Kuks avatar
Börjar om igen då det förra tråden blev kastad: https://www.flashback.org/t1902063

"Pojken på skateboarden och den promenerande kvinnan kolliderade.
Smällen blev så kraftig att båda fick föras till sjukhus.
Nu har kvinnan avlidit.
– Det är fruktansvärt tragiskt alltsammans, säger Göran Magnusson, närpolischef i Värnamo."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15027583.ab

Antar att det handlar om en longboard i nedförsbacke, kan få upp en jäkla fart.

Hoppas pojken får ett drygt straff. Så att andra lär sig.

Någon som vet något mer om händelsen eller liknande?
Citera
2012-06-25, 21:41
Medlem
Kenny Kuks avatar
Svar på inlägg från den kastade tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.shazh
var det inte en olycka?

Citat:
Ursprungligen postat av Pekaren
På samma sätt som folk som kör ihjäl folk med bil?
Eller cyklar på någon?

Sluta dra folk över en kam bara för att han är ungdom.

Även om det är en olycka så kan ansvar utdömas. Man får inte bete sig hur som helst i trafiken.
Citera
2012-06-25, 21:41
Medlem
RutSvenssons avatar
Det måste varit en jävla full skateboardåkare i en jävla fart. Ta död på en kärring i farten med en skateboard är inte lätt.
Citera
2012-06-25, 21:45
Medlem
Hapaxs avatar
Nog för att det var idioti att åka så fort att han inte har kontroll. Jag är säker på att han aldrig menade att skada henne, och han har redan fått sitt straff, att leva med att man tagit någon annans liv kan inte vara kul.

Bara jag som inte förstår hur han inte kunde skrika så hon flyttade på sig?
Citera
2012-06-25, 21:46
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Det måste varit en jävla full skateboardåkare i en jävla fart. Ta död på en kärring i farten med en skateboard är inte lätt.

En longboard i nedförsbacke kan få en jäkla fart. Jag brukar själv be en stilla bön att de inte ska tappa kontrollen när jag möter en sådan i en backe.
Citera
2012-06-25, 21:50
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutSvensson
Krävs nog inte så rasande mycket för att det ska inträffa.
– Hon föll väldigt olyckligt och slog i huvudet.
Citera
2012-06-25, 21:50
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hapax
Nog för att det var idioti att åka så fort att han inte har kontroll. Jag är säker på att han aldrig menade att skada henne, och han har redan fått sitt straff, att leva med att man tagit någon annans liv kan inte vara kul.

Bara jag som inte förstår hur han inte kunde skrika så hon flyttade på sig?
Håller med dig. Absurt att pojken skulle få ett hårdare straff för någonting han inte menade att göra, medan han åkte skateboard. Jag tycker i alla fall inte det är värt att eventuellt förstöra livet för en yngling som bara haft otur, som så många andra.
Jag förutsätter att "pojken" är ganska ung, har jag missat en ålder så ber jag om ursäkt och kan vara villig att revidera åsikt om negligerat ansvarstagande.

Jag vet själv hur det är att åka skateboard, någonting jag gjorde mycket när jag var yngre. Jag åkte mycket i relativt branta backar och bilvägar, men jag har en viss insikt om ett barns naivitet också, vilket man bör ha innan man fördömer den här händelsen och påstår att pojken förtjänar ett hårt straff. Som sagt, det är absurt.
Citera
2012-06-25, 21:52
Medlem
Det var som fan.. Riktigt tragiskt, och jävligt hemskt för dottern att bevittna händelsen... :/.. Svårt att avgöra om det var skatebordarens fel, men det kunde ju lika gärna varit en 60 årig gubbe på cykel, hade det gjort skillnad tycker ni?
Citera
2012-06-25, 21:57
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Håller med dig. Absurt att pojken skulle få ett hårdare straff för någonting han inte menade att göra, medan han åkte skateboard. Jag tycker i alla fall inte det är värt att eventuellt förstöra livet för en yngling som bara haft otur, som så många andra.
Jag förutsätter att "pojken" är ganska ung, har jag missat en ålder så ber jag om ursäkt och kan vara villig att revidera åsikt om negligerat ansvarstagande.

Jag vet själv hur det är att åka skateboard, någonting jag gjorde mycket när jag var yngre. Jag åkte mycket i relativt branta backar och bilvägar, men jag har en viss insikt om ett barns naivitet också, vilket man bör ha innan man fördömer den här händelsen och påstår att pojken förtjänar ett hårt straff. Som sagt, det är absurt.
Pojken i fråga är 16år..
Citera
2012-06-25, 22:10
Medlem
SexSexSexs avatar
Fuck allt skit om straff. Bara gamla benstela fyrtiotalistskitar säger sånt. Vi ska inte ge er nån äldervård jag lovar!

Det är en olycka shit happens

Och speciellt srn fyiotaöisterna började få dödsrädsla. Jaa nuu är aaalt såå onnt och farligt buuuu...
Citera
2012-06-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Svårt att avgöra om det var skatebordarens fel, men det kunde ju lika gärna varit en 60 årig gubbe på cykel, hade det gjort skillnad tycker ni?

Tycker det är ganska lätt att avgöra, han kom bakifrån och har därmed ansvaret. Bara jag som tycker att det är ett ganska solklart fall av "vållande till annans död"?
Citera
2012-06-25, 23:23
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Men att någon som kunde varit din mamma, eller farmor, har dött för att en idiot inte kan skata ordentligt gör dig ingenting?
'inte menade att göra', seriöst, wtf? Menade inte att köra ihjäl, eller inte att köra på, eller vad? Lär dig åka först, innan du åker bland folk, idiot!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in