2012-06-25, 07:25
Medlem
Igår blev jag sugen på nudlar och grävde i skafferiet och hittade ett stackars paket. När jag åt dem så tyckte jag att de smakade underligt, lite sega typ. Kom på att kolla på förpackningen och såg att de gick ut den 2 februari.. Hade då ätit halva portionen.

Tänkte inte mer på det igår men idag har jag riktigt konstig mage, det bubblar i hela jävla tarmsystemet/magsäcken. Hade kunnat stå ut om jag varit ledig men idag är andra dagen på mitt nya jobb, vill absolut inte behöva gå hem. Är i en situation på jobbet dessutom där jag inte kan hålla på och springa på toa hela tiden (om nu det skulle sätta igång..). Finns det någon vanlig medicin/huskur som kan få bubblandet att sluta, om det beror på de gamla nudlarna? Har aldrig fått i mig dålig mat förut så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till här.

Några förslag?
Citera
2012-06-25, 07:44
Medlem
jockz123s avatar
samarin, go!

//JOCKEMANNENLARZZON
Citera
2012-06-25, 08:17
Medlem
Miiiiias avatar
Det gick reklam på TV för några år sedan där de pratade om ett läkemedel som hjälpte vid tillfällig diarré. Du kanske skulle ta en runda förbi apoteket för säkerhets skull?

Jag tror dock inte att det är nudlarna som gjort dig dålig, med tanke på det långa utgångsdatumet så borde en månad hit eller dit inte göra så stor skillnad.
Citera
2012-06-25, 08:55
Medlem
MagisterBisters avatar
Nudlarna var väl helt torra innan du kokade dem? De håller mycket längre än datummärkningen. Ditt bubbel i magen beror säkert på att du oroar dig för dina nudlar. Hade du inte kollat på datumet så hade du inte märkt någonting.
Citera
2012-06-25, 11:33
Medlem
jovhans avatar
Eftersom nudlarna var kokta och i ett paket så har de ingenting att göra med hur du mår idag. Okokta nudlar i paket håller nog minst 10-20 år om det skulle krisa.
Citera
2012-06-25, 13:32
Medlem
Tog en samarin och det slutade bubbla, haha.

Nä jag tänker nog mer på smakpåsen än på själva nudlarna. Tänkte som sagt inte mer på nudlarna efter att jag ätit dem förrän imorse då magen kraschade. Rockar fett på jobbet nu iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in