2012-06-24, 22:01
Medlem
Revans avatar
Hej!

Sitter i tankarna att bygga en bas, men är inte så händig att jag kan göra det helt från grunden. Därför tänkte jag köpa en modell, men vet inte riktigt var jag ska leta och om de är något att ha.
Hittade denna:
http://www.thomann.de/se/layla_bassguitar_kit_pstyle.htm
Är det något att gå på eller har ni andra bättre alternativ?
Citera
2012-06-24, 22:14
Medlem
SansProfits avatar
Jag hade scannat tradera och ebay m.fl efter riktiga vintagedelar. Tror du får mer glädje av något som har lite historia och bättre kvallite än den byggsatsen.
Citera
2012-06-24, 22:22
Medlem
Ta Ej Harley Benton
Citera
2012-06-25, 05:54
Medlem
Revans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakobnilsson1
Ta Ej Harley Benton
Okej, kan du utveckla varför jag inte ska ta den?
Citera
2012-06-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revan
Okej, kan du utveckla varför jag inte ska ta den?

för att harley benton är det största skräpmärket som finns, om man vill bygga en bas som man vill kunna spela på är det bättre att lägga ner en seriös slant och köpa bra material
Citera
2012-06-30, 23:56
Medlem
Harley Benton är väl lite motsvarande nybörjargitarrerna som squire tillverkar. Det är inte särskilt mycket att hänga i granen förutom att man får en inblick i hur instrumentet fungerar när man sätter ihop den. Allt beror väl mestadels på syftet med ditt bygge. Om du vill ha någonting som fungerar någorlunda bra att spela på så är det väl att föredra att skaffa lite bättre delar. Har du kollat in www.gmf.se? Där finns det delar med kvalitet. Enda nackdelen där är att det inte finns något kit av de bättre grejerna men det är bara att maila med dem så får man hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in