• 5
  • 6
2012-07-11, 17:06
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Förmodligen är du emotionellt låst i din bostad! Du har för höga lånekostnader!

Var bor du - i Guds rike med den hyran? Vet du att du kan få en lägenhet för din familj i Hammarby Sjöstad för de pengarna? Jösses vilket rån!!!

Faaaast nu var det visst inte bolån det var fråga om. Och från Hammarby sjöstad är det nog lite jobbigt att ta sig till jobbet eftersom hon inte bodde i Sverige. Men det var kanske lite jobbigt att läsa tråden?
Citera
2012-07-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvistlack
Faaaast nu var det visst inte bolån det var fråga om. Och från Hammarby sjöstad är det nog lite jobbigt att ta sig till jobbet eftersom hon inte bodde i Sverige. Men det var kanske lite jobbigt att läsa tråden?

Jag använder inte förstoringsglas när jag läser 50 inlägg innan jag postar mitt svar. Det är aningen bättre - TS bostadsutlägg är 50 % istället för 91%. Men det spelar ingen roll - TS måste fortfarande kapa alla kostnader som går att kapa. Och då börjar man med de största utgifterna och arbetar sig nedåt.

Med andra ord: hitta ett billigare boende och redan där har man gett sig själv möjligheten att utöka sina kollektivtrafikmöjligheter. TS nya bostad kommer kanske att ha bättre bussförbindelser. I en sån situation kan TS kombinera kollektivtransport, samåkning med någon annan och bilpendling och spara in några hundralappar. I bästa fall - göra sig av med bilen helt och hållet!

En mobilräkning på 500 kr är absurd! 200 kr räcker!
Citera
2012-07-12, 11:01
Medlem
15k i lön?
Du kan inte försöka skaffa ett annat jobb med mer lön?
Citera
2012-07-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av favxkvadrat
Gud, det går ju fan inte att INTE bli irriterad på dig. Du HAR ett jobb och du har en FAST inkomst, och inte bara det - du har också ett extraknäck! Somebody has to slap you inte the face bitch!!!

Förmodligen är du emotionellt låst i din bostad! Du har för höga lånekostnader! Se till att flytta därifrån så snabbt du bara kan och hitta ett billigare boende. Den här processen kommer kanske att ta en månad eller något, men försök att sälja skiten snabbt medan du fortfarande har kvar huvudet OVANFÖR vattenytan.

Du ska klara alla dina utgifter med din fastna lön! Det betyder att dina utgifter aldrig får överstiga 17 000 kr. Jag förmodar också att du ser ditt extraknäck som en del av din fasta inkomst. Förstår du den mentala skillnaden i att ett extraknäck är just extra och inte något du måste dra in för att överleva? Ditt extraknäck ska och borde ha varit en bonus.

Bitcha inte emot nu, men hade du tänkt efter före från början så hade du sett till att aldrig hamna i den här sitsen öht. Jag menar, dina boendekostnader är så in i helvete för höga! Var bor du - i Guds rike med den hyran? Vet du att du kan få en lägenhet för din familj i Hammarby Sjöstad för de pengarna? Jösses vilket rån!!!

Hur som helst (7+7+1,5)/17= 91%. Ja du fattar - din boendekostnad utgör 91 % av din disponibla inkomst. Det är ungefär som att äta all mat till frukost och inte ha något kvar till lunch eller middag och låta sin nästa måltid vara frukosten dagen därpå.

Du kan ju förmodligen tänka själv så se fan till att HANDLA nu! Du vet vad du måste göra och det är att hitta ett annat boende NU! Och snälla säg fan inte att du inte kan flytta eller något annat jävla skit - det är bara BULLSHIT! För du kan uppenbarligen ta bilen till jobbet och med tanke på din höga bensinräkning så har du en radie om 4 mil till jobbet!

Menar du att det inte finns en enda billigare jävla bostad inom 4 mils radie som du kan flytta till?
Sälj bostaden med förlust din blådåre och se för fan till att den sista raden hamnar på PLUS nästa gång!

LYFT PÅ DITT FETA ARSLE NU!!!

Exakt. Hoppas hon läser dedär och tar det till sig. Patetiskt att sitta och sälja småsaker på nätet och samtidigt inte göra ett skit åt det hon borde gjort för länge sedan
Citera
2012-07-13, 18:11
Medlem
Det är något med denna historia som luktar skunk...
TS är väldig restriktiv med information... Lite för restriktiv...

7000 i månaden för lån på 200 000? jisses.... Och dessalån togs för att ha råd med mat? Sorry TS men jag tror att det finns lite mer bakgrundshistoria här och nu vill du bara ha det fixat omedelbart. Det är svårtatt hjälpa med så lite information men du kastar mycketpengar på att betala av dina lån samt hyra. Börja där...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in