• 1
  • 2
2012-06-24, 22:58
Medlem
papperskulas avatar
Startade en liknande tråd, tänkte gå emot min magkänsla och låna istället för att ta av de pengarna jag hade. Råden jag fick av de insatta var givetvis att betala bilen kontant om möjligheten finns, du bör göra detsamma.

Men vore jag i din sits hade jag satsat på en billigare bil, Skoda tex? Att ha extra pengar i buffert när barnet kommer, är inte att underskatta, oj vad det kan dra iväg vissa månder.
Citera
2012-06-27, 20:56
Medlem
ozones avatar
Har hittat en ny modell jag vill köpa: Ford Mondeo ST220.

Årsmodellerna 2005 brukar i fint skick kosta 50-60.000 kr. Årsmodell 2006 kan man få för 55-70 k.

Jämfört med audi så får man en bil som ser jävligt snygg ut, är sportig, kombi och har ett sjuhelvetes drag i motorn. Bra med utrymme, dock ingen fyrhjulsdrift. Dock har Forden antisladd och sånna säkerhetsdetaljer.

Får mer bil för pengarna kan man säga. Lägger jag 50.000 kr på Forden så kan jag unna mig riktiga kvalitéts däck till vintern med snygga aluminiumfälgar. Istället för att vara luspank om jag köper audin - och förmodligen bli tvungen att köra med 2-3 år gammla däck från förra ägaren Dessutom har jag 40-50 tusen kvar och bilen har jag köpt kontant.
Citera
2012-06-27, 21:42
Medlem
Happymes avatar
Har du kollat vad försäkringen kostar på en ST220?
Glöm inte att bilförsäkringar kan vara extremt dyra.
Många stirrar sig blinda på fordonsskatten men min erfarenhet säger att på service/reparations kostnad och försäkring finns mycket att tjäna på om man väljer rätt bil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in