Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-23, 12:37
  #1
Medlem
Hej!

Sitter och letar bil i Väsmanland,jag är ute efter en Audi och vill ha en mindre modell.
Har sneglat på A3:a,den verkar helt ok i pris då jag bara ska ha den att pendla med 3-4dagar i veckan ca:15mil/dag.

Nu är det så att jag har hittat en bil i Köping,den ser ok ut,men anonnsen verkar skum,det är den andra anonnsen denna månad som den är uppe,med olika namn i.
Först var det en Sandra som ville sälja den nu en Niclas,men i slår man på reg.nr så är det någon helt annan person och det är samma person som stod ägare som första gången.

Varför gör man så,är det för att dölja fel på bilen elr kan det bara vara så att det är svårare att sälja bilen med en utländskt namn i regristret?

Jag vet att ni inte kan ge ett 100% svar men kanske en hint om varför?

http://www.blocket.se/vastmanland/Au...3.htm?ca=9&w=1
Citera
2012-06-23, 13:25
  #2
Medlem
watcher1970s avatar
Kan givetvis finnas flera anledningar.. Bilen ägs förmodligen av en människa med utländskt namn. Många gånger väljer man att i stället för att skriva sitt riktiga namn, typ Mohammed, i stället skriva Audi. Knappast det namn personen kallar sig för, men av någon anledning är namnen Bmw, MB och Audi flitigt förekommande. Självklart är det viktigt att Du verkligen gör affär med den person som står registrerad på bilen, glöm inte att kräva id på den som säljer bilen och kolla allt mot bilregistret. Givetvis kan den länkade bilen ha en del fel, men vad kan man förvänta sig för det priset? Letar inte efter A3, men har aldrig sett någon billigare.
Kolla bilen noggrant, bättre att känna till deftekter oxh svaga punter innan man betalat bilen. Alltid trist att komma hem och inse att man köpt sig en massa problem..
Citera
2012-06-23, 18:09
  #3
Medlem
P55s avatar
Är det dags för stora servicen med kamrems- och vattenpumpsbyte?
Lämnar du den till en VAG-verkstad så kostar det ju många många tusen....
Det står ju heller inget i annonsen om gjorda servicar så jag skulle nog backa.
Citera
2012-06-23, 20:10
  #4
Medlem
ja man vill ju inte köpa grisen i säcken....

Blir nog att leta vidare,den ser ju ok ut,men man är ju inte så kunnig när det gäller bilar så det får vara...
betala för en stor service känns inte så lockande...
Det där med namn (audi,volvo,vw osv.) på annonser har jag ju sett,inte tänkt så mycket på det föränns när jag kollade upp bilens ägare,och han heter iaf inte Niklas elr sandra som det stått i dom 2 senaste annonser.

Tack så mycket grabbar =)
Citera
2012-06-23, 22:10
  #5
Medlem
klinger75s avatar
Med det priset så kan du ju köra den tills den rasar , göra bara oljeservice det kan man ju fixa själv om man är basic händig .

finns ju ingen anledning att göra stor service på den ( spar de pengarna till nästa objekt )
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback