• 5
  • 6
2012-08-07, 14:59
Medlem
sanctissimuss avatar

LE PETIT PALACE
källa
Citera
2012-08-07, 16:14
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2012-08-07, 18:47
Moderator
KomissarieBecks avatar
Nu har jag läst igenom hela FUP:et och GM bygger sitt försvar på att knivhuggen i nacken,ryggen,benen och armarna var i självförsvar. GM fick personligen inga skador.
Räcker med att åklagaren ställer in skorna........
Citera
2012-08-07, 20:42
Medlem
Dr-Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nu har jag läst igenom hela FUP:et och GM bygger sitt försvar på att knivhuggen i nacken,ryggen,benen och armarna var i självförsvar. GM fick personligen inga skador.
Räcker med att åklagaren ställer in skorna........
Jag har också plöjt igenom FUP, och bevare mig för den svenskan som GM ligger inne med. Den var allt annat än lättläst.

Han verkar också ha ett hett temperament, då FL vid ett flertal ggr får säga till honom att lugna ner sig i det sista förhöret, nästan en vecka efter händelsen.

GM måste vara en jävla bra skådis, där han först nästan lyckats hacka ihjäl sin kompis, för att direkt därefter sätta sig på pizzerian med familjen, och ingen märker någonting.

Det blir en promenadseger för Åkl.
Citera
2012-08-27, 15:46
Medlem
marre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortmedskiten
Eller så är det en utomjording som knivhuggt han. Alltså seriöst era sjuka teorier är ju helt flippade. Jag har en polare som är polis och jag kan ju säga så mycket som att ni är verkligen helt fel ute hahah. Men jag tycker ni ska fortsätta spekulera med ert " skumma killar i garaget " teorin. När jag läste det fattar jag varför marks kommun kallas " knarks kommun" alla som bor här verkar ha en släng av någon form av knark skada. Lycka till med etta privat detektiv arbete.

Fyfan jag kan inte sluta skratta åt dig, snacka om barn nivå, jag har en kompis som e polis, kanske har du en låtsaskompis som heter molgan också...
Citera
2012-09-28, 16:41
Medlem
Niramons avatar
Citat:
De två kompanjonerna blev osams över en slushmaskin.
Då gick den 55-årige mannen till attack och knivhögg offret tio gånger.
Nu döms han till tre års fängelse
http://www.bt.se/nyheter/mark/tre-ar...na(3454018).gm

Finner inga ord för sånna här idioter!
Citera
2012-09-28, 22:47
Medlem
Kampcats avatar
Hur kan detta räknas som grov misshandel!
http://markbladet.se/?artikel=201209281355263373
Citera
2012-09-29, 08:55
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampcat
Hur kan detta räknas som grov misshandel!
http://markbladet.se/?artikel=201209281355263373

Jag håller med dig. Jag kan verkligen inte förstå att 10 knivhugg mot bröst,hals,mage inte anses vara mordförsök.....??
Citera
2012-12-05, 10:43
Medlem
sanctissimuss avatar

HOVRÄTTEN FÖR VÄSTRA SVERIGE - 2012-12-04 - B 4437-12

ÖVERKLAGAT AVGÖRANDE
Borås tingsrätts dom den 27 september 2012 i mål nr B 1761-12, se bilaga A

Georges Azzam, 570622-1834 - Försök till mord

Hovrätten ändrar tingsrättens dom på så sätt att hovrätten

 dömer Georges Azzam för försök till mord enligt 3 kap. 1 och 11 §§ samt 23 kap. 1 § brottsbalken,

bestämmer fängelsestraffets längd till 8 år, och

 bestämmer det skadestånd som Georges Azzam ska betala till Georges till 107 894 kr

källa

edit!

Av angreppssättet och den typiska effekten av detta kan någon annan slutsats inte dras än att Georges Azzam var likgiltig inför följden av sitt handlande. Risken för att Georges skulle avlida till följd av knivvåldet utgjorde således inte ett i gärningsögonblicket relevant skäl för Georges Azzam att avstå från gärningen.

Han ska således anses ha begått gärningen med uppsåt att döda Georges. Då gärningen inte är att anse som mindre grov ska Georges Azzam dömas för försök till mord.

Straffvärdet för brottet motsvarar fängelse i åtta år. På grund av det höga straffvärdet ska påföljden bestämmas till fängelse. Fängelsestraffets längd ska bestämmas i enlighet med straffvärdet.

Senast redigerad av sanctissimus 2012-12-05 kl. 10:59.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in