2022-05-07, 17:02
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals179
Känner samma. Började inte ta detta för depression men känner mig definitivt deprimerad nu. Och ångesten finns kvar. Försöker ge den en ärlig chans men det är tufft… Påverkar bupropion dopaminet?

Yep, dopamin och noradrenalin. Likt metylfenidat men med mindre återupptagshämmande effekt. Jag har en remiss för ADHD skickad men väntetider är ju som de är.. 2-3år? Är det ångest du har mest problem med är nog inte bupropion helt lämpligt heller då dopamin riskerar att förstärka ångest.
Citera
2022-05-07, 17:06
Medlem
preben1969s avatar
Käkar 300 mg om dagen sen ca 10 år tillbaka, har väl inga direkta biverkningar som jag känner av, det värsta är när jag missar att förnya recept, 1-4 dagar utan är helt sjukt, en fruktansvärd abstinens....
Citera
2022-05-07, 17:11
Medlem
preben1969s avatar
Törs för övrigt inte sluta då jag idag mår bra, har haft social fobi, ångest, depression m.m. sen 1990, nu är det mesta bra, men om det är medicin Venlafaxin eller Atarax som dämpat detta vet jag inte, jag kan ha lärt mig leva med dessa besvär, är så nöjd
Citera
2022-06-04, 09:06
Medlem
Den är inte lätt att sluta med denna… efter 6 veckor på 75mg så tog jag en halv tablett. Morgonen efter vaknade jag upp med dom så kallade ”brain zaps”. Hela huvudet vibrerar varje gång man rör ögonen.
Citera
2022-06-26, 14:39
Medlem
Är det vanligt att man blir tröttare och sover längre?
Citera
2022-07-01, 15:54
Medlem
leckerleles avatar
En stendöd kuk och brainzaps, o möjligtvis tröttare. Har nu bytt medicin.
Citera
2022-07-01, 15:58
Medlem
Ess85s avatar
Kommer inte ihåg vilka biverkningar jag fick när jag började med Venlafaxin så det borde inte ha varit några allvarligare.

Däremot när jag slutade fick jag brainzaps och vaknade varje natt helt sjöblöt. Även väldigt intensiva drömmar.

Det är svårt att prata biverkningar då det skiljer så pass mycket från person till person.

Nu äter jag Voxra.
Citera
2022-07-02, 07:59
Avslutad
Jag har problem med förhöjt undertryck och puls. Samt svårare å komma vid sex. Ska återigen träffa läkare snart och se vad vi kan hitta på. Har provat så mycket redan.. Är nu på 300mg plus topiramat 50mg
Citera
2022-07-02, 08:37
Avslutad
Ni som får brainzaps, vad är det egentligen och hur känns det?
Citera
2022-07-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ni som får brainzaps, vad är det egentligen och hur känns det?

Jag fick denna helvetes drog utskriven för många år sen.
De "brainzaps" jag fick var helt enkelt total minnesförlust.
Ex; går upp kl 7. Får en "zap" helt plötsligt är kl 9 och jag är på jobbet. 2h bara försvann och ingen som helst aning om vad som skett under dessa h.
Den ångesten är de värsta jag upplevt i hela mitt liv.

Vill minnas att min läkare sa att mina biverkningar var extrema och fick tack och lov avsluta skiten efter ett par v.
Första och sista gången jag rört denna typ av medicin. Fick den för utbrändhet, vet inte hur de ser ut idag.
Citera
2022-07-02, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Jag fick denna helvetes drog utskriven för många år sen.
De "brainzaps" jag fick var helt enkelt total minnesförlust.
Ex; går upp kl 7. Får en "zap" helt plötsligt är kl 9 och jag är på jobbet. 2h bara försvann och ingen som helst aning om vad som skett under dessa h.
Den ångesten är de värsta jag upplevt i hela mitt liv.

Vill minnas att min läkare sa att mina biverkningar var extrema och fick tack och lov avsluta skiten efter ett par v.
Första och sista gången jag rört denna typ av medicin. Fick den för utbrändhet, vet inte hur de ser ut idag.

Biverkningen du skriver om ä såklart inte rolig men brainzap skulle jag inte lägga det inom. Brainzap som jag och många upplevt är att det känns som det är en svag ström i huvudet som går i omgångar från tex nedre delen av nacken för att jobba sig uppåt mot pannan. Den kryper sig framåt å du känner hur något onaturligt "rör" sig. Svårt å förklara. Men det kryper typ i vågor
Citera
2022-07-02, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblewhore
Biverkningen du skriver om ä såklart inte rolig men brainzap skulle jag inte lägga det inom. Brainzap som jag och många upplevt är att det känns som det är en svag ström i huvudet som går i omgångar från tex nedre delen av nacken för att jobba sig uppåt mot pannan. Den kryper sig framåt å du känner hur något onaturligt "rör" sig. Svårt å förklara. Men det kryper typ i vågor

My bad ! Jag minns bara att läkaren sa att brainzaps var en vanlig biverkning och jag tog detta som minnesförlust.
Men det där låter inte ett dugg trevligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in