2012-06-22, 07:07
Citat:
Korrekt analys. MSM borde öppna kommentarsfälten mer generellt (de är ju öppna ibland, jag tycker t.ex SvD är rätt generösa, dock har man infört regeln "bara tre kommentarer per artikel" vilket är sjukt).
Ursprungligen postat av Incognito-Anonym
Jag undrar även om inte media kommer att tvingas att öppna upp kommentatorsfält och sådant igen då det genererar mycket trafik och intresse till sidorna? = Bättre ekonomi!
Om alternativ media har kommentatorsfält öppna och de stora jättarna inte har det kommer det leda till att alternativ media har en konkurrensfördel som kan bli svår att vinna tillbaka vid ett senare tillfälle.
Samtidigt sitter gammelmedia i en riktigt jobbig sits. Öppnar de upp kommentatorsfälten så kommer kritiken mot deras vinklade artiklar att få mer uppmärksamhet vilket gör att de tvingas ändra sin rapportering till en mer verklighetstrogen beskrivning för att behålla trovärdighet.
Men de har inget val, gör de inte detta moment tappar de alltför mycket ekonomi!
Om alternativ media har kommentatorsfält öppna och de stora jättarna inte har det kommer det leda till att alternativ media har en konkurrensfördel som kan bli svår att vinna tillbaka vid ett senare tillfälle.
Samtidigt sitter gammelmedia i en riktigt jobbig sits. Öppnar de upp kommentatorsfälten så kommer kritiken mot deras vinklade artiklar att få mer uppmärksamhet vilket gör att de tvingas ändra sin rapportering till en mer verklighetstrogen beskrivning för att behålla trovärdighet.
Men de har inget val, gör de inte detta moment tappar de alltför mycket ekonomi!

MSM räds kommentarer, nymedia gillar dem. Men som jag sa ovan visar MSM prov på dinosauriebeteende. De kan inte anpassa sig. De dör hellre med rasiststämpeln i hand än kryper till korset. Nationalism ska utplånas, mångkultur drivas, 24/7. Jag har inte sett prov på någon annan linje. Detta är en religiös föreställning och påverkas inte av fakta. Trots att det handlar om vinstdrivande företag ska man inte underskatta idiotin i dessa organisationer.