• 1
  • 2
2012-06-22, 07:07
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incognito-Anonym
Jag undrar även om inte media kommer att tvingas att öppna upp kommentatorsfält och sådant igen då det genererar mycket trafik och intresse till sidorna? = Bättre ekonomi!

Om alternativ media har kommentatorsfält öppna och de stora jättarna inte har det kommer det leda till att alternativ media har en konkurrensfördel som kan bli svår att vinna tillbaka vid ett senare tillfälle.

Samtidigt sitter gammelmedia i en riktigt jobbig sits. Öppnar de upp kommentatorsfälten så kommer kritiken mot deras vinklade artiklar att få mer uppmärksamhet vilket gör att de tvingas ändra sin rapportering till en mer verklighetstrogen beskrivning för att behålla trovärdighet.

Men de har inget val, gör de inte detta moment tappar de alltför mycket ekonomi!
Korrekt analys. MSM borde öppna kommentarsfälten mer generellt (de är ju öppna ibland, jag tycker t.ex SvD är rätt generösa, dock har man infört regeln "bara tre kommentarer per artikel" vilket är sjukt).

MSM räds kommentarer, nymedia gillar dem. Men som jag sa ovan visar MSM prov på dinosauriebeteende. De kan inte anpassa sig. De dör hellre med rasiststämpeln i hand än kryper till korset. Nationalism ska utplånas, mångkultur drivas, 24/7. Jag har inte sett prov på någon annan linje. Detta är en religiös föreställning och påverkas inte av fakta. Trots att det handlar om vinstdrivande företag ska man inte underskatta idiotin i dessa organisationer.
Citera
2012-06-22, 07:20
Medlem
Lordshins avatar
Det stora problemet är ju att media har gått nästan helt från att vara "den granskande makten" till att iställt vara opinionsbildande. Ett intressant sätt att tjäna pengar för dem skulle ju annars kunna vara att man till varje artikel kan betala extra, säg ett 5 kr sms eller nått, för att få tillgång till faktan, intetvjuerna i sin helhet m.m som ligger till grund för atrikeln.
Dvs om journalisten i artikeln påstår att statsministern sagt x, så kan man ex för en mindre summa lyssna eller läsa hela intervjun, eller om något dokument avslöjar något olämpligt, så kan man läsa hela dokumentet för kostnaden av ett betalsms.
Det skulle iaf jag betala för nån gång ibland om det var något ämne jag var intresserad av, men jag kan tänka mig att det går lite emot deras opionsbildande roll, då det skulle vara svårare att komma undan med vinklingar av saker som sagts eller gjorts.
Citera
2012-06-22, 07:38
Medlem
[quote=lampros]Man kan som sagt mäta klickandet, det ger en formellt god indikation på vad folk vill ha.

QUOTE]

Kanske inte vad folk vill ha direkt, utan vilka artiklar som har en lockande rubrik. Tyvärr är det inte alltid att det finns en artikel under rubriken!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in